jag har sagt det förr och....

...och jag säger det igen tele2 suger. Detta börjar likna en följetong.

Förra månaden fick vi vår sedvanliga räkning från kabeltv-leverantören. Alltså tele2. Denna operatör skulle jag inte rekommendera någon. Varje gång man får en räkning måste man kolla att den stämmer. Sist så var räkningen mer än dubbelt så dyr som den brukar vara. Det visade sig att den bundna perioden på den andra boxen som vi har för att kunna samsas i familjen hade gått ut. Och då får man plötsligt betala avgift. Om man inte binder sig för en ny period....

Men skriver de nåt om det i brevet? Svaret är naturligtvis nej.

Däremot om man ringer och frågar så informerar de så vänligt om detta. Eftersom jag inte kan välja någon annan leverantör så är det klart att jag binder om och får då ha boxen gratis. Trevligt i och för sig. Men om jag inte hade ringt?

Jag skulle i vilket fall som helst avvakta nästa faktura och slänga den gamla. Det gjorde jag. En ny seglade in. Denna stämde inte heller. Ny kontakt med kundtjänst, som konstaterade att nej det stämmer ju inte. Denne gosse (jag tror alltid att de som har sådana här jobb är unga) var praktisk. Talade om vad jag skulle betala. Det stämde. Skickade inte någon ny faktura utan sa att jag bara behövde ändra summan och använda samma OCR-nummer. Så det gjorde jag.

Allt är gott och väl till den nya fakturan dimper ner. Stämmer den???

Plats för kvalificerad gissning.

Företaget tar även betalt för att de skickar ut pappersfaktura. Men vem i hela världen vågar ha autogiro när fakturan aldrig stämmer?

Kommentarer:
Hälsningar från : helena

Så jobbigt att behöva kolla allt, men jag vet hur det är. Här hemma är det maken som håller koll och är duktig med det, det känns tryggt.

God natt.

Hälsningar från : Mia

Fy vad trist...man vill ju gärna lita på sina leverantörer...hoppas dom bättrar sig, när du nu inte kan byta... :/

2009-01-13 @ 07:19:51
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : anneli

nej fy vad trist, man ska ju som sagt kunna lite på fakturorna. Tur att du är uppmärksam, men irriterande att alltid få apan i knät och få besvär med att ringa kundtjänst...hoppas verkligen det ordnar sig och jag kommer passa mig för att knyta kontakt med det företaget...

2009-01-13 @ 09:40:28
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Hälsningar från : ejmis

Jag har sedan september bråkat med Telia...det har varit så jobbigt så jag har inte ens kunnat blogga om det =/

2009-01-13 @ 20:06:35
URL: http://ejmis.blogg.se/
Hälsningar från : ullrika

håller med om att det är så trist att behöva kolla alla sina fakturor. men, fel kan alla göra. EN gång!!



jisses sicka stjärnor. hoppas du får kompensation för det här?



å du, kan inte låta bli att tipsa (fast jag vet att det egentligen inte behövs): när du är i kontakt med dom, var oerhört trevlig. det kommer man alltid längst på som kund!



snart åker vi vår kos. om det inte blir resdagbok under tiden "hörs" vi om nån vecka!



tjo!

2009-01-13 @ 23:42:49
URL: http://akirllu.blogg.se/
Hälsningar från : Inga M

Autofaktura har jag varit lite försiktig med just för att jag är skeptisk till krånglet som blir när det inte stämmer.



Vi har haft Tele2 till vårt internet förut innan vi hade ADSL för det erbjuder de inte i vårt område. Och då var vi i och för sig alltid nöjda. Men vårt riktiga hatobjekt är Telenor som försökte snuva oss på en hel del pengar i samband med värdelösa telefonabonnemang.

2009-01-14 @ 06:56:53
URL: http://inga.blogg.se/
Hälsningar från : Margaretha

Fy va tråkigt ... Och alla dessa jobbiga telefonsamtal ....och sitta i telefonköer tills man möglar.....

Kram

Margaretha

2009-01-14 @ 18:07:04
URL: http://catfriend.blogg.se/
Hälsningar från : evans

Varför går det inte att byta operatör? Det låter ju asjobbigt att behöva dubbelkolla fakturorna hela tiden :/

2009-01-15 @ 15:02:54
URL: http://evans.blogg.se/
Hälsningar från : Helena till Evans

Vår samfällighet har en anläggning som ägs av... Guess who? Tele 2!!

2009-01-15 @ 20:46:13
Hälsningar från : Vaniljis

Hade Tele 2 förut ett tag men ändrade pga allt deras strul. Träkigt när man inget val har! :(

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram

2009-01-18 @ 07:37:33
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Hälsningar från : Ulla

Jag är urdålig på att kolla upp fakturor. Skulle kanske bli bättre på det? Hoppas den nya fakturan nu äntligen blir rätt.

Önskar dig en skön söndag!

2009-01-18 @ 08:27:22
URL: http://ulla67.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits