tele2 suger

skulle man kunna säga om man var tonåring. Vanligtvis ingår inte detta uttryck i min vokabulär. Men här stämmer det så j*a bra.

Vi har tele2 som kabeltv-leverantör. De ändrar konstant i utbud och i priser. Man aldrig riktigt vad man betalar för eller vad som ingår i just det paketet jag för närvarande har. Det är ju knappast rimligt att varje månad gå in på deras hemsida för att kolla hur det ser ut just nu?

Varför skall man betala för en hel kanal med motorsport bara för att man är intresserad av fotboll?  Detta frågar sig den manliga halvan av familjen. Däremot är barna glada för vid telefonsamtalet idag framkom att vi har tre barnkanaler som vi inte visste om. Så de tar och ger i en salig blandning kan man säga.

Idag var det relativt tidig uppgång. Körde dottern till stationen för att hon skulle hänga på låset till en skoaffär i Göteborg. Hon ringde dit igår efter att hon till slut bestämt sig för att hon ville ha ett par skor. Och de lovade att lägga undan dem till de öppnade idag. Till saken hör att dottern har storlek 35/36 i skostorlek vilket innebär att urvalet i skoaffärerna är tämligen begränsat. Jag själv har 37/38 vilket innebär att det nästan alltid finns skor att välja på. 35:or tar inte ens alla affärer in och gör man det så är det ett par. Men nu är hon tillbaka hemma och övar sig just nu i att gå med lite högre klackar än hon är van vid.

Just nu rullar Nationalteatern i cd:spelaren. Det är enligt min mening den absolut bästa städmusiken. Så nu är det slut på pausen.

Ikväll har vi goda vänner på besök,. Det blir fransk afton:
Förrätt:          Gåslever på brushetta och fikonmarmelad
Huvudrätt:    Boeuf Bourguignon  (Eller lättare att stava hade ju varit Burgundisk gryta:)
Efterrätt:       Ost
På det kaffe med chokladtryffel. Kanske i sällskap med lite Armagnac?

Det bästa är att grytan gjorde jag igårkväll. Så det är inte mycket som behöver göras idag! Värma, koka ris, skära sallad.

Kommentarer:
Hälsningar från : S@tu

Här hos oss har vi precis tvärtomproblem... F1 skall de ju börja visa i motorsportkanalen, men vi vill inte betala för en fotbollskanal också! Varför måste de buntas ihop? Man blir ju riktigt sur faktiskt!

Hälsningar från : Anna

Det lät gott!

Titta gärna in på min blogg och läs om hur jag sparar till nästa långresa, som ska gå till Ghana.

2008-10-12 @ 11:34:48
URL: http://sparaochres.blogg.se/
Hälsningar från : anneli

oohh la la, det var en härlig meny, helt i mín smak! Blev säkert en helkväll!

2008-10-12 @ 12:39:40
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Hälsningar från : Inga M

Gåslevern där kombinerat med fikonmarmelad låter som en riktig höjdare; salt och sött.



God mat blir bara bättre med åren, asch jag menar man uppskattar det mer och mer ju äldre man blir och risken är att det till slut lägger sig som volanger runt mitten. Fast hos Dig är det ingen fara förstår jag. Du gympar bort alltsammans och kan unna Dig det verkligt goda.

2008-10-13 @ 07:13:02
URL: http://inga.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits