gnäll-kväll

diskmakinen har gått sönder. Och det är ju alltid när den är full som man upptäcker det såklart. Annars sätter man ju inte på den.... ja, ja det finns värre saker som kan drabba en. Men det är inte kul att diska en hel diskmaskinsdisk. Vårt diskställ är liksom inte dimensionerat för detta.

I alla fall. När vi köpte den senaste diskmaskinen, det har varit ett par, så var det absolut bästa försäljningsargumentet att det var fem års garanti på just denna maskin. En tysk Bauknecht. I mitt stilla sinne har jag tänkt att den kommer säkert att ticka och gå fram till den är fem år och en vecka, Sen kommer det tidinställda kretskortet eller vad det nu är som finns i maskinen att meddela alla vitala delar att nu är det dags att lämna in. 

Det blev ett väldigt letande efter kvittot. Jag hittade buksanvisning och ett garantihäfte men inget kvitto. Skit. Men så kom jag att tänka på att jag hade en lite ordentlig period och satte då in kvitton i en pärm. Och där var det. Inköpsdatum var 2004-01-23. Så nu får vi se vad denna garanti är värd... Maken har fått i uppgift att ringa lite samtal i morgon. 

Lite träningsrapport kan också vara på sin plats. I söndags och i dag var det core + spinning. Core är plågsamt nyttigt. Spinningen svettig som vanligt.  Igår var det promenad med promenadklubben . En något decimerad skara. Men vi hade det trevligt.

Nu är det dags för sängen!

Kommentarer:
Hälsningar från : Inga M

Ler lite när jag läser att du nästan inte hittar kvittot för att Du varit ordentlig och satt in det i en pärm! Visst är det typiskt!?



Hoppas att Ni får ut något på försäkringen. Det är ju inte alltid så lätt.

Hälsningar från : Nina

Det är som att diskmaskiner lever sitt eget liv. De dör och lever upp... och dör igen, för alltid. Så gjorde min.



Tur att du hittade kvittot.

2008-10-30 @ 09:15:13
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits