förlorat 20 spänn

det är ju inte så mycket pengar att prata om men.... det är mer orsaken som irriterar.

Dottern har gjort ett avtal som innebär att hon ska städa här hemma. För detta får hon betalt. Just när hon städar hela huset. Däremot får hon inte betalt för andra saker hon gör.

Idag innan vi kom kom hem från gymmet så sade maken att han slog vad om 20 spänn att inte dottern börjat. Och han vann. Det är typiskt. Jag blir så irriterad. Just det här att lova och jag ställer ju in mig på att inte behöva städa eftersom hon har sagt att hon ska göra det. 

Förklaringen idag var "Ont i huvudet". Jag gav henne en ibumetin och sa till henne att gå och lägga sig. Däremellan hade vi en något känsloladdad diskussion. Så nu ska jag kolla om en stund att hon inte ligger och ser på tv utan faktiskt föröker sova, för det var nog det som saknades. Hon säger nu att hon ska städa i morgon , på eftermiddagen.... innan diskot..... hmmm.... den som lever får se.

Träningen ja. En timmes spinning.

Kommentarer:
Hälsningar från : Lissen

Ja tonåringars dagsform är svår att veta!??
Det gäller att ha tålamod(försöka).
Mina har passerat den tiden! Lissen

Hälsningar från : Margaretha

Du måste vara kelknäpp.....hur kunde du tro att hon hade börjat??????
Du har mycket att lära hör jag....hiihihi,te det inte för allvarligt men ungdomar e skapta sådana.
Kram
Margarethya

2008-03-13 @ 21:13:50
URL: http://catfriend.blogg.se
Hälsningar från : Inga M

Blir nostalgisk när jag läser om dotterns inställning till den kollektiva ordningen i huset! Minns hur det var med tre tonåringar i huset samtidigt. Vi var alla duktiga på att ställa till men inte på att städa. Och barnen vägrade konsekvent att städa på kvällarna, då var det TV eller annat som gällde. Städningen kunden alltid vänta till nästa dag och nästa dag och nästa dag....Suck!

2008-03-15 @ 08:00:00
URL: http://inga.blogg.se
Hälsningar från : Christianailin

Cool site ... I like it :)

2010-12-04 @ 20:58:43
URL: http://christianailin.blogetty.com

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits