Shutter Island

Hade tänkt att bli lite mer cineastisk i år. Igår var jag gräsänka och passade på att titta på "Shutter Island"
Vi har ju dessutom investerat i en ny tv. Det blev en plasma. Bilden är SÅ bra.

Vad tyckte jag nu om Shutter Island. Jo den var helt klart sevärd. Dicaprio är en bra skådespelare och gör en bra prestatin. Historien är inte helt enkel och innehåller flera bottnar. Scorses är en bra regissör som lyckas fånga ögonblicket. Bitvis kunde jag tycka att tempot var lite lågt men det påverkar inte helhetsintrycket snarare tvärtom. Man kan behöva tänka ibland.

Filmen lämnar efter sig en del funderingar.

4 av 5 enligt mig.

Kommentarer:
Hälsningar från : ullisar

Jag har inte sett den filmen men har gillat DiCaprio i allt han har gjort tror jag. Förutom möjligen the Beach. Men det var ju inte hans fel att den filmen var så kass egentligen ;)


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits