Här igen... en betraktelse över livet....

... eller man vet aldrig. Fick plötsligt lite blogg-sug. Så här följer en liten uppdatering.

Det man kan konstatera är att det händer mycket men inte så stora saker alltid. Familjen mår bra och vi går på i gamla hjulspår. Jag jobbar kvar på samma gamla jobb. Men där sker det små förändringar ibland vilket påverkar. Men just nu känns det rätt bra.

En sak som närmar sig är min nästa födelsedag. Man blir tvivelsutan äldre hela tiden. Och jag måste säga att nu börjar jag märka att jag blir äldre. En tappad kondition tar längre tid att hitta än tidigare. Bara ett exempel. Sen har jag börjat använda läsglasögon. Det blev väldigt jobbigt att hålla boken annars..... För ett par veckor sen köpte jag garn för att sticka en vacker sjal. För att ro detta projekt i land krävs nog att jag köper ett par starkare glasögon. På typ 30 cm avstånd ser man inte bra med dem jag har. Så är det här i livet. Men som en gammal kollega sa:"Betänk alternativet...."

Just nu är jag gräsänka. Maken är med den "lille" i London. På fotbollsresa. De verkar ha det kul. Två fotbollsmatcher på fyra dagar och två av dessa är resdagar. Sen kan jag tycka det är en aning skrämmande att den lille faktiskt är 16 och i maj 17. Min stora lilla tjej tar studenten i vår.
Vart tog alla barnåren vägen? Men å andra sidan är det fantastiskt roligt med dessa människor som är mitt emellan barndom och att bli vuxna.

När det gäller övriga familjemedlemmar så börjar vår cocker att bli väldigt gammal. Han har ont i en armbåge och hör inte bra. Men verkar än så länge glad för det mesta. Så han hänger nog med ett tag till.

Ja så ser det ut. Livet rullar vidare med upp- och nedgångar. På jobbet häromdagen var det en kollega som började räkna på hur långt det var kvar till hans Thailandsresa i mars. Det kändes som väldigt snart med hans räknesätt. Så som han räknade var det snart höst och vinter igen. Sommaren kommer att bara passera... Jag hoppas at det inte går så fort utan att jag kan njuta av dagarna som kommer. Var för sig och i ett pärlband. Man kan ju inte hoppa över en pärla i ett halsband utan de måste upplevas var för sig och en efter en för att bilda en helhet. Så tycker jag att man ska leva livet. Här och nu i en helhet!

Kommentarer:
Hälsningar från : Frida

Jag tycker att du har en asgrym blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :D.


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits