quelle jour!!!

som fransmännen kunde sagt eller, bara kort och gott,  vilken fantastisk sommardag. Även om nu maj är att betrakta som vårmånad så har detta varit en sommardag.

Härligt varmt.

Maken har införskaffat sig en ny gräsklippare. En elektrisk. Han ringde mig och redogjorde för gräsklipparläget på den lokala järnhandeln:

"-Det är billigare med en eldriven än med en handjagare...."  vad ska man som hustru säga då. Inte mycket mer än KÖP. Även om vår gräsmatta är liten så vill jag gäran att den ska var klippt. Innan den nya gräsklipparen införskaffades var den halvklippt. På många sätt. Det innebär att dels var inte hela gräsmattan klippt och där den var klippt stack det upp strån. Inte vackert.

Men nu skulle ni se! En underbart kortklippt gräsmatta. Jag överväger nästan att behålla en plätt när det efterlängtade uterummet anläggs med tillhörande trädäck. Den ursprungliga planen var att lägga ut någon form av sten tillsammans med plattor. Den som lever får se!

Så idag har vi mao inte gjort mycket mer än klippt gräset, grillat god mat och varit ute och promenerat med hunden.
Ja, en stund var jag och sonen inne på stan för att hitta lite fördelsedagskläder. Det är inte så lätt må jag säga när han inte har några väldigt specifika önskemål. Mest av allt i morgon, när han fyller 15, önskar han sig VINST.

Vinst? Vad då för vinst? Jo sonen är ju hängiven ÖIS:are. Ingen här hemma förstår hur det har gått till, men så är det i alla fall. Inorgon spelar man sista matchen inför uppehållet. Man när uppenbarligen en liten förhoppning om att kunna
vinna mot Djurgården. Och jag hoppas verkligen på det. VIlken fördelsdagpresent det hade blivit!

I morgon tänker jag nog följa med eftersom mammor går in gratis. Kan vara ett helt OK sätt att tillbringa två timmar på mitt på dagen. Nu är i och för sig inte ÖIS mitt favoritlag. Är anhängare av Elfsborg sedan tonåren och jag ser ingen anledning att ändra mig :)

Kommentarer:
Hälsningar från : Ulla

Jasså, du är en hängiven Elfsborgare. Det är inte jag, men väl min bror. Jag då? Jag hejar på det lag som vinner L Grannen under oss han är ÖIS:are och han tycker det är liiite tungt nu L Så jag hoppas för din sons och min grannes skull att de vinner idag.


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits