konstigt...

... häromdagen tog jag tag i det där med bredband och telefoni. Jag hade ju förstått att det var dags. Att inte göra något är alltid dyrare.

Så, jag ringde och fick prata med en trevlig kvinna. Hon såg till att betala tillbaka det som jag inte ville betala. Jag fick hyfsat bra lösningar på både bredband och telefon.  Avbeställde kabeltv:n. Fräckt av telia att ta betalt för grundutbudet. Det sker på så sätt att man får bettala för programkortet. 500 kronor per år.

Men sen började det konstiga. När jag ändå höll på så grejade jag lite med datorn. Ni vet sånt man gör ibland för att se hu rman är uppkopplad och hur det trådlösa funkar osv. Plötsligt hade jag ingen kontakt. Ingen e-post kom in. Kanse tre meddelanden eller så. Högst frustrerande. Att uppdatera bloggen var inte att tänka på. Jag bytte sladdar och kopllade om och till slut hade jag nästan gett upp. Då fick jag för mig att se om det skulle fungera bättre med det gamla modemet. Och se plötsligt fungerade allt utmärkt igen.

Var inte det konstigt?

Nu har nedräkningen börjat. Nästa söndag drar jag och dottern till Paris.

Kommentarer:
Hälsningar från : Ulla

Jag är urdålig på att leta och hitta billiga tjänster. Sen tror jag att, håller jag kvar vid ett känt företagså inbillar jag mig att det blir mindre krångel. Fast...det behöver inte vara så.

Hälsningar från : ullisar

oerhört märkligt? att det ska funkar bra med det gamla modemet men inte med det nya? det låter som det är fel på just modemet isf och inte på själva uppkopplingen. har du ringt och frågat? igen? :)

2009-03-30 @ 14:07:47
URL: http://akirllu.blogg.se/
Hälsningar från : Helena

Ja det är nog det nya modemet som "knasat" som de sa på supporten....

2009-03-30 @ 22:21:33
URL: http://gutta.blogg.se/
Hälsningar från : Vaniljis

Vad lustigt med modemet.

Är det bara du och dottern? Vad mysigt! Lite shopping och kvalitetstid. Önskar jag kunde göra en resa så med mina barn. Hoppas vi kommer iväg på ngt i höst eller nästa vinter. ;)

2009-03-31 @ 05:05:40
URL: http://vaniljis.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits