tungt för kungen...

... oj, oj nu gifter sig äldsta dottern. Dyrt lär det blir. Ska kungen tvingas att ta från den personliga förmögenheten.

Jag våndas med honom. Kan det verkligen vara värt detta? Tidigare har han visserligen sponsrat kroglivet på Stureplan och andra nöjesmetropol. Men ett bröllop?

Visst vill han väl att kronprinsessan skall gifta sig. Men till vilket pris som helst?

Nu tror jag nog att staten, dvs vi skattebetalare kommer att skjuta till så pass mycket, att familjen Bernadotte slipper att ta ett lån från våra hårt pressade banker. 

För min del överväger jag att gå med i republikanska föreningen. Kan inte riktigt tycka att det är rimligt att staten skall stå för kronprinsessans bröllop. Det är ju, trots godkännanden från far och regering, ett privat åtagande. Vill kronprinsessan gifta sig skall hon självklart göra det. Men det är inte skattebetalarna som skall bekosta det hela.

Kommentarer:
Hälsningar från : ullrika

det är för sent för att inleda intressant och hetsig debatt just nu men jag måste ändå säga; jag håller inte med!



krams!


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits