Kortvasan ett sammandrag

Det började i vår stad. Tåget, ICA-tåget, var en timma försenat. Vi frös. Vilken tur att jag hade tagit på mig understället redan hemma (Tack Maria för det tipset som jag fick förra året). Så istället för 23 så blev klockan över midnatt innan vi äntrade tåget.

Väl på fick vi nummerlappar, pastasallad, kexchoklad och litet annat smått och gott. Vid ettiden lade vi oss för att försöka sova. Vi det var jag och maken. Vi delade kupé med en far och hans son och hustru. De var väldigt trevliga. Det är ett av nöjena med att åka ICA-tåget. Man träffar människor man inte känner och umgås med dem periodvis i ett dygn.

Det här med att sova på tåg är ju ingen hit tycker jag, Förmodligen sover jag lite grand mellan varven men natten känns lång.....

Väl framme i Mora var vi en och en halv timme försenade vilket innebar rask promenad för att få frukost innan vi hoppade på tåget 8.30 som tog oss till Oxberg.

Starten gick 11.00 och jag kände att fästet var betydligt bättre än förra året. Tyvärr föll det under morgonen fem centimeter nysnö vilket innebar att spåren blev lite lösa. Man kunde inte glida så bra på skidorna.

Väl framme i Hökberg kände jag att det trots de drygt 5 minusgraderna var jag tvungen att lätta lite på klädseln. Det räckte att köra i underställ och jacka. Det var bra att jag la de fem minuterna på att byta om.

Nästa station var Eldris. Det gick som en dans tyckte jag. Där var det bara 9 kilometer kvar till Mora. Mitt minne från förra året vara att jag var urtrött där. Sån kände jag mig inte i år. De sista kilometerarna gick också bra, förutom att maken hade bättre glid än jag men envisades med att köra efter mig. Fast det var ju rart av honom förstås.

Väl i mål efter 3 timmar och 21 minuter så kändes det bra. Trött var jag förstås men det skall man ju vara.
Gissa om det var underbart att duscha och byta om. Sen blev det pizza och en öl. Det var jag verkligen värd.

På tåget hem sov vi riktigt bra och tillbaka hemma var vi klockan ett. Alltså ungefär 24 timmar senare.
Ett innehållsrikt annorlunda dygn.

Kommentarer:
Hälsningar från : Kristina

Bra kämpat...

2009-02-22 @ 15:52:27
Hälsningar från : ejmis

Vi har fått ännu mer snö idag =)

Som tur är så har kylan gett med sig, endast ett fåtal minusgrader nu.

Hälsningar från : Helena

Vilken helg. Verkligen annorlunda. Nu känner du väl av alla musklerna i kroppen.

Ha det gott.

2009-02-22 @ 18:12:20
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Hälsningar från : evans

Svar: Jag har inte läst Twilight-böckerna, men många andra bra ungdomsböcker. Nu senast läste jag Unwind av Neal Shusterman. Är lite osäker på om den kommit ut på svenska ännu, men den kan jag rekommendera! Lite mörk handling, men spännande och bra.



Sen gillar jag Uglies-serien av Scott Westerfeld. Där är det bara den första, "Ful", som finns utgiven på svenska än så länge.



Hur gammal är dottern? Neil Gaiman har skrivit en bok som jag verkligen gillar, men det är ingen ungdomsbok. Neverwhere heter den. Jag tror den har samma titel på svenska.



Jag har samlat alla böcker jag läst på en läsblogg:

http://evans.blogg.se/iread

Där finns fler tips!

2009-02-22 @ 20:04:30
URL: http://evans.blogg.se/
Hälsningar från : Alex

Bra jobbat!



Kram

2009-02-23 @ 07:05:48
URL: http://nattfari.blogg.se/
Hälsningar från : ullrika

gu' va duktig du är (och maken)! hejja!



ps. förstår att det inte var några probs att somna på tåget på vägen hem :)

2009-02-27 @ 00:17:06
URL: http://akirllu.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits