Skagen


Grenen är den absolut mest nordliga punkten på Jylland.

Vi har som vanligt haft en härlig helg. Nu har vi varit där ett antal år. Och alltid sista helgen i augusti.

Vi åkte redan på torsdagen och vädret var ju verkligen lovande. Väl framme på kvällen var vi väldigt glada att vi hade ätit på båten. En tur på stan och konstaterade att det mesta såg ut som vanligt.

Sedan försvann fredagen och lördagen i ett soligt dis.

En kort sammanfattning av helgen är:  Många skratt, galenskaper och sömnbrist. Så som man bara kan ha det när man är borta tillsammans med ett gäng tjejer. Bl.a. firade vi två damer som fyllde jämna 27.
Mina bilder blev an aning märkliga och det berodde inte på fotografen. Inte heller på de fotograferade objekten.
Och när jag har tittat på dem så tänker jag att de nog mår bäst av att få förbli ovisade.

Men nu är det dags att krypa till kojs!

Kommentarer:
Hälsningar från : ullrika

jag är såå sugen på Skagen. har varit på väg dit i fyra år. kanske kommer iväg på en spontantrip i höst!



passar på att fråga dig som vet: hur funkar det sig att ha en tiomånading där? kan man släpa vagnen med sig eller är det bättre att vänta tills hon blivit större (höll på att skriva "lämna hemma" men nää... det klarar jag inte... en jämrans mesmorsa är jag...)?

Hälsningar från : Nina

Skagen... dit vill jag. Har sett så fina bilder och det ser helt ljuvligt ut. Längtar!

2008-09-02 @ 10:25:54
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Hälsningar från : Paula

Jag har varit i Skagen en gång i början av 90-talet. Minns det som mycket mycket vackert, och visst är det något speciellt med ljuset där, det som fascinerade så många målare.

Stackars sonen, hoppas näsan är rak och fin nu, kanske snyggare än innan?

Du, har du receptet på kantarellsnapsen? Eftersom det är ett svampår med överflöd skulle jag kunna tänka mig att offra några gulingar för att testa en ny snaps!

Ha en fin tisdag!

2008-09-02 @ 11:10:40
URL: http://paulaz.se
Hälsningar från : olsson

Bra sammanfattning på helgen.

Kul-tur resan va lyckad.

Hoppas någon annan tagit kort(inte jag)

2008-09-02 @ 11:37:36
Hälsningar från : Helena till Ullrika

Ja Skagen passar nog alla. Det beror på vad man vill göra. Ut på grenen lär man få bära. Sand vet du. Sen skulle jag kanske inte åka med barn till Skagen sista helgen i augusti och bo centralt. Men det finns mycket kul att göra med barn framförallt när de blir lite större.

2008-09-02 @ 16:36:35
URL: http://gutta.blogg.se/
Hälsningar från : Alex

Är oxå sugen på att åka till Skagen...verkar jättefint!



Kram!

2008-09-02 @ 20:11:40
URL: http://nattfari.blogg.se/
Hälsningar från : ullrika

tack för svar helena!



känns som att det skulle funka med bäbin att åka dit då. på stranden får man såklart kånka Maali (eller låta henne gå själv vilket iofs ger lycklig unge men tar en evinnerligt lång tid!) men i stan funkar det med barnvagn och så då? och restaurangerna är tillräckligt generöst tilltagna för att både barnvagn och barnstol (som finns?) får plats.



begär såklart inte att du ska veta allt det här! spånar mest för mig själv liksom :)



nu är ju sista helgen i augusti förbi för i år, men av nyfikenhet undrar jag: vad är det för speciellt då?

2008-09-02 @ 23:26:07
Hälsningar från : Helena till ullrika

Allt beror väl på hur man tar det. Sista helgen i augusti är av tradition en helg när det kommer jättemycket seglare. + en massa annat folk både från Danmark, Sverige och Norge. Det är knökat överallt och mycket festande.





När det gäller barnvagnar så är det inga problem.. Har du sett danskarnas skepp? På restaurangerna. Har jag inte tänkt på och det där med barnstol. Sånt var det länge sen jag spanade efter. Mina är 14 och 16.

2008-09-03 @ 20:27:19
URL: http://gutta.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits