telia suger också

jag fortsätter att irritera mig på dessa bolag som hela tiden skinnar en på pengar. Just nu har vi ett bredbandsabbonemang som jag inser vi skulle kunna få åtminstone 20 kronor billigare per månad. Men det vi har är bundet. Jag tänker inte binda om det förrän jag har jämfört. Sen är det inte enkelt att jämföra för det är paketrabatter och saker att ta hänsyn till både högt och lågt.....

Hade de varit lite tillmötesgående idag på telias kundtjänst hade vi bundit upp oss på en ny period men icke.

Förra året fick ett erbjudande om digitaltv hos telia gratis under ett år. Det var ju käckt. Men naturligtvis glömde jag att säga upp detta i tid. Idag ringde vi och gjorde det. Det kommer att kosta 129 kronor per månad. I tre månader. Trista pengar. De ville förlänga vårt bredbandsavtal och ge oss rabatt med först 60 kronor under sex månader och sedan med 20 kronor billigare än idag under sex månader. (Dvs det erbjudande som ligger på nätet) Det betet kanske vi hade svalt om de hade gått med på att låta oss slippa uppsägningstiden på digitaltv:n. Men inte. Så det blev ingen förlängning. Snart går vårt avtal ut och då kan vi välja vilken operatör som helst.

Det man kan säga till Telias fördel är att det alltid har funkat. Och när jag har testat är det bra "fart" i det.

Men nu undrar jag är ni nöjda med er leverantör?

Kommentarer:
Hälsningar från : Anonym

Nej inte alls, jag är likadan är det inte trevliga då jäklar, tack å hej.

Hälsningar från : NELLISSS

cool design och härliga färger :)

2008-10-18 @ 21:34:56
URL: http://n3lli.blogg.se/
Hälsningar från : Inga M

De är säkert lika hopplösa allihop. Vi hade ju en lång fajt med Telenor om några värdelösa telefonabonnemang för något år sedan. Det löste sig till slut till det bästa men jag anlitar aldrig dem igen, oavsett pris.

2008-10-18 @ 23:53:47
URL: http://inga.blogg.se/
Hälsningar från : Vaniljis

Har alltid haft telia och jag är nöjd. Binder varje år och får alltid ngt fördelaktigt erbjudande efter en stunds övertalning.. ;)

2008-10-19 @ 06:02:27
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Hälsningar från : S@tu

Vad du än gör så skaffa inte Glocalnet... det är som med Hotel California... det spelar ingen roll om man säger upp deras abonnemang, för när de känner för det så ringer de upp och låtsas som att de inte vet att man sagt upp det, bara för att sälja på en någon skit! De har otroligt oseriös marknadsföringstaktik..... den är lägre än låg!

2008-10-20 @ 08:32:34
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Hälsningar från : Paula

Du, jag lovar, flyttar man en gång per år i snitt, som vi gjort senaste åren, då är detta värsta mardrömmen! Bredband och telefoni, det hinner knappt börja funka innan vi åter packar kartongerna...

Vi har bredbandsbolaget och är nöjda, nu när det äntligen funkar, men flytten tog fleeera veckor..

Gåslever vill jag också smaka, är det stor skillnad mot leverpastej`?

2008-10-20 @ 19:22:51
URL: http://paulaz.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits