jag vet att jag är en dålig människa

och jag är imponerad av att ni trots detta är tittar in. Jag har ju lovat foton från Marocko. Det är väl hoppet om dessa som gör att ni håller modet uppe..... Eller?
 
De kommer.
Men inte idag heller :)

Just nu har det varit mycket både här hemma och på jobbet.

Idag ringde sonens lärare.
"Jag ringer för att höra om sonen är sjuk idag" sa hon.
Och nej det var han ju inte. Han skulle börja 10.15 (nedrans tid förresten).
Han var alltså inte där då. Hon hade haft klassen just detta pass och var helt säker.

Enligt källor - andra klasskamrater - så var det tydligen gruppskolk. Han befann sig med största sannolikhet på McDonalds. "Så om jag kunde prata med honom ikväll vore det bra"

Jo, det är klart. Men först ringde jag honom. Och han svarade. Berättade glatt att han inte var i skolan utan, precis som ryktet sade: På McDonalds. Och i samma ögonblick sa han att detta var första och sista gången och han skulle aldrig göra så igen. Och ja han skulle genast gå till hemkunskapen. Där han enligt egen utsago senare på dagen berättade att han lärt sig tvätta.

När han kom hem gjorde han en extrem pudel.
"Ja, jag skolkade. Föll för grupptrycket. Det kom  ett SMS. Skall aldrig göra det igen. Jag vet inte varför"

Ja, ja vi får väl se.

En god nyhet idag är för övrigt att vår diskmaskin äntligen är lagad. Jippie!!






Kommentarer:
Hälsningar från : S@tu

Hahahaha... vilken skön son du har :-) Tar ansvar för sina handlingar samtidigt som han ber om ursäkt.... du verkar ha gjort ett bra jobb ;-)

Hälsningar från : ullrika

säger som Satu! grattis till klokungen!

2008-11-25 @ 23:28:24
URL: http://akirllu.blogg.se/
Hälsningar från : Vaniljis

Ha ha, vad goa dom är. Men nog så kul för dig. Jag kommer ihåg själv att vi gjorde några skolkningar i grupp också men jag blev aldrig ngn buse. Vilken bra lärare som ringde med en gång! Eloge till han/henne! Vi kan vänta på korten. Ta det lugnt bara! Stressa inte... ;)

2008-11-26 @ 05:01:17
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Hälsningar från : ullrika

men vi väntar inte för länge... på korten alltså!

:)

2008-11-26 @ 11:48:30
Hälsningar från : olsson

Eller bloggen:)

2008-11-26 @ 21:28:33
Hälsningar från : Mia

Ack så lätt det är att falla för grupptrycket... L

Grattis till diskmaskinen! :-))

2008-11-28 @ 19:32:35
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : Alexandra

Skönt att diskmaskinen är lagad!



Erkänner att jag är jättenyfiken på bilderna...:)



Kram!

2008-11-28 @ 21:37:54
URL: http://nattfari.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits