ensemblekonsert

var det idag på barnens skola. Den minnesgode kansek minns att jag skrev om luciatåget på samma skola och inte i så positiva ordalag. Men ikväll var det i huvudsak bra. Kanske det i någon mån påverkades av att både sonen och dottern medverkade....

Sonens ensemble spelade Leonard Cohens gamla goding Hallelujah. Den är så bra tycker jag. I deras ensmble hade de till och med en riktig cello med. Dottern avslutade hela konserten med en fin tolkning av Håkans Hellströms Gullbergs Kaj.

Ensemblekonsert är alltså de elever som går i musikklass som spelar i grupp. De har då tillgång till de vanliga elektriska instrumentetn och sen läggs till exempel cello in om det är någon som kan då.

Det är väl fortfarande så att en del sjunger mer eller mindre bra och ibland blir det fel. Men det är nog vad man skulle kunna säga äkta glädje.

Annars har dagen förlupt relativt väl. På lördag skall jag på tjejfest. Temat är intressant må jag säga. Idag jagade jag stan runt för att hitta attiraljer. Vi får väl se efter helgen om det är lämpligt att lägga ut några bilder över huvudtaget.... En sak jag har köpt till detta tillfälle är lösögonfransar....

Kommentarer:
Hälsningar från : Mammasatu

Hallelujah i Jeff Buckleys tappning är den bästa låten någonsin! På min sons avslutning i vintras sjöng de Peter Brödback-varianten Vinternatt....och deras musiklärare lyckades förstöra hela melodin med heeeelt fel komp på pianot. Hemskt att en musiklärare kan förstöra en så vacker melodi!

Visst är det på tiden för ett svenskt prinsessbröllop ;-)

Hälsningar från : Inga M

Vi ser fram emot bilder från tjejfesten! Gärna bilder på Dig med lösögonfransarna på!

2008-03-13 @ 06:08:43
URL: http://inga.blogg.se
Hälsningar från : Vaniljis

Ja, vad spännande det låter! Det vill jag höra alla detaljer kring sen.. ;)
Ha en fin dag! Kram

2008-03-13 @ 07:56:16
URL: http://vaniljis.blogg.se
Hälsningar från : Sus i dus en desperat lyxhustru!

JA musikklass har de även här och det brukar i bland bli för mycket när det är avslutningar, jag menar varje klass ska ju ha uppträdande och så länge det är ens eget barn som är med är det ju okej, men fy för att sitta i timmar och lyssna på de andra... Det låter ju bedrövligt emellanåt... Hehehehe men de tycker ju säkert det är kul, men men...
/Sus

2008-03-13 @ 08:58:59
URL: http://sus68.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits