detta hade väl inte varit dumt?

i synnerhet så här strax innan lön. En bankomat  som betalar ut det dubbla beloppet på vad man slog in. Själv lyckades jag med konststycket att förra veckan slå in ett belopp, ta emot kortet när det kom ut igen och sen läsa på skärmen "att tyvärr kan ingen minneslapp lämnas - notera uttaget" och sen gick jag - utan att ta med mig pengarna!!! Det var detta som mina vänner förklarade med kognitivt feltänk (eller nåt liknande). Något händer mitt i nåt som man brukar göra som innebär att det inte blir som vanligt men eftersom det är nåt man gör ofta så tänker man inte utan bara gör.... och då kan det bli fel. (hängde ni med?)

Jag hoppas i alla fall fortfarande på att mina pengar kommer tillbaka.

Kommentarer:
Hälsningar från : olsson

Va trist ang bankomaten.
Antar att nästa bankomat kund blev glad som slapp ta ut från sitt eget konto.
Jag hoppas också att du får dina pengar tillbaka men hur?

2008-03-24 @ 21:49:33
Hälsningar från : Micke

Nu är det nog lite sent med att få tillbaka pengarna. Men jag var med om det motsatta, att stå och vara på väg att ta ut pengar när det redan satt två femhundringar i utloppet. Sprang ifatt den stackaren som var på väg in i ABBs "personalrestaurang" på finnslätten i västerås, tio meter till och jag hade inte kunnat se vem av kostymnissarna det var.

2008-03-25 @ 00:34:58
Hälsningar från : Titti

Åhh vad tråkigt! Hoppas det inte var allt för mkt pengar!? Jag har aldrig kontanter på mig, betalar alltid med kort direkt. Hoppas att du får tillbaka dom!

Hälsningar från : Paula

Nämen va trist! Chansen är lika med noll att få tillbaka dina missade slantar, attans...
"Vill man vara fin får man lida pin" så är det ju, jag slipper i alla fall ligga med hårda papiljotter i huvudet på nätterna, haha

2008-03-25 @ 21:23:01
URL: http://paulaz.se
Hälsningar från : Alex

Jättetrist...:(

2008-03-27 @ 15:47:56
URL: http://nattfari.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits