det är måndag...

... behöver man säga nåt mer för att känna sig trött. Måndag morgon är alltid rätt tröttsamt att gå upp tycker jag. Idag tog det tre snoozar. Klockan närmade sig halvåtta innan jag kom ur sängen. Sen när jag kände efter hade jag lite ont i huvudet och det har ännu inte släppt. Usch.

För en gångs skull har jag i alla fall en mycket bra arbetsvecka framför mig. Tid för planering och inte springa från möte till möte. Imorgon har dagen som genom ett under hållit sig helt ren. Konstigt. Så då ska jag passa på att få undan en massa papper som har hopat sig. Sortera och så med andra ord.

Dagen avslutades med utvecklingssamtal med sonen. Han är en smula pratig men också väldigt go och snäll. Men idag var han väldigt trött. En lärare hade sagt åt honom på skarpen och som han upplevde orättvist. Så han var riktigt ledsen. Det är inte lätt att genomföra ett utvecklingssamtal då. Men när det gällde de mål han skall nå så var det jättebra. Han går i sjuan och låg mellan nivå två och tre  och på vissa delar in i nivå fyra när det gäller måluppfyllelse. Så allt var bra förutom att han kläcker ur sig kommentarer i tid och otid låter det som.

Ja, ja det blir väl bra med det. Sen skulle han åka och träna. Han är lite disträ min son. Jag körde runt med honom till tre planer innan han hamnade rätt. Eftersom han från början var ledsen gick det ju inte att skälla på honom. Men en liten aning irriterad var jag.

Som förälder ställs det hela tiden en massa krav må jag säga. Äldsta dottern hemkommen från Sälen utan brutna ben vill att jag ska köra henne till mormor och morfar tre mil bort för att hämta en hatt för ett uppträdande som hon och hennes kamrater skall ha under skolans ensmblekonsertkväll. Bara så. Ring dit, kör hit. Gör det. Så låter det mest hela tiden. Är man inte trött innan så blir man.

Nåväl summa summarum så är jag nöjd och glad över mina barn som trots allt fungerar så bra och gör bra resultat i skolan.

Kommentarer:
Hälsningar från : Mia

Vänta bara...snart är dom utflugna och då kommer du kanske att sakna det där... ;-)

Hälsningar från : Ulla

Visst är det skönt när det går bra för barnen.

2008-03-10 @ 20:11:22
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Hälsningar från : Vaniljis

Skönt att det går bra för dina barn. Tycker att det är helt okej att inte ha toppbetyg bara det är nöjda själva och att de mår bra. Min dotter ska ju snart resa långt och börjar bli lite nervös...

2008-03-11 @ 04:26:09
URL: http://vaniljis.blogg.se
Hälsningar från : evans

Visst är det skönt när utvecklingssamtalen är övervägande positiva! Min son har gjort ett rejält ryck uppåt nu när han går i sjuan.

2008-03-11 @ 09:50:18
URL: http://evans.blogg.se
Hälsningar från : Alex

Skönt med positiva utvecklingssamtal!

Vårt hotell låg en bit (ca 5 min promenad) längre upp på huvudgatan, ungefär mitt emot McDonalds, på höger sida från stranden till. Det syns inte från vägen, en lång gränd från huvudgatan leder ned till resortet.

2008-03-11 @ 19:22:16
URL: http://nattfari.blogg.se
Hälsningar från : Titti

3 snoozar eller 3 "mamma VATNA! =vakna!" är det samma sak?

2008-03-13 @ 08:04:06
URL: http://dagarimittliv.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits