wonderful copenhagen

I helgen skall jag och maken till Köpenhamn. Tanken är att vi skall till Louisiana mm. Helgen spenderas med goda vänner. Äntligen kommer vi iväg på något som vi talat om rätt många år.

Men det är en massa som skall lösas innan vi åker och nu har de sista pusselbitarna fallit på plats. Det är ju det där med barnen! Förr när man fick för sig att åka nån stans så "lämnade" man ju dem hos någon hugad barnvakt. Bestämde rakt av. Det gör man INTE när de är 14 och 16. Det har varit en hel del diskussioner och olika lösningar på gång. Från början hjade vi nåt löst avtal med morföräldrarna att de skulle hoppa in. Men så gick mamma och bröt axeln och var inte helt pigg på detta. Barnen hade inte så stor lust att vara borta hos dem och mormor vill sova i egen säng. Så kusinen erbjöd sig efter fråga att ställa upp som grindvaktare.  Tack Karin, förresten. Efter lite funderingar så tyckte barnen att det nog trots allt vore trevligt med mormor och morfar och efter lite smicker och ett övertygande samtal så föll de till föga och de kommer hit under helgen. Skönt tycker jag.

För att vara ensamma från fredag till söndag mitt i sommaren kändes inte som ett bra alternativ tyckte vi.

Så nu kan jag se fram emot en helg då jag kan koppla av.


Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Ja inte kan barnvakterna få kicken ännu inte...

Hälsningar från : Sus i dus en desperat lyxhustru!

Oh så härligt att få åka i väg!



Kram Sus

2008-06-25 @ 23:31:52
URL: http://sus68.blogg.se/
Hälsningar från : Åsa

Hoppas ni får jättetrevligt! Önskar bara det kunde fixas lite bättre väder oxå! Jag ska vinka över sundet ;)

Kram!

2008-06-26 @ 11:44:34
Hälsningar från : Karin

Jag hade lätt ställt upp, inte varje helg man får vara i Alingsås med två pubertala kusiner. men vi får ta det en anna gång!

2008-06-26 @ 21:36:22
URL: http://karinrosa.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits