hotellfrukost

på hotellet i Köpenhamn upplevde vi veckans i-landsproblem. Det var faktiskt en mycket bra frukost på hotellet där vi bodde. Frågan vi dock ställde oss var om människor väljer hotell efter om man har ekologiska produkter eller ej på hotellet.

Nu var inte detta vårt i-landsproblem. Utan detta:

Normalt sett så äter  - i alla fall jag - en väldigt vanlig frukost. Typ müsli, mjölk och på helgen kan jag slå på stort och unna mig både smörgås, ägg och kaffe vid frukosten. Dessutom har jag oftast samma müsli under lång tid och byter inte så ofta och när det ska ske så är det under stor vånda. Detta har jag beskrivit i
ett annat inlägg i samma kategori.

På hotellet förfinades dock detta i-landsproblem till det svåra problemet vi ställdes inför:

"I vilken ordning skall jag äta min frukost?" Ett problem att sätta tänderna i....

Skulle pannkakorna ätas före eller efter baconet? När petar man in en smörgås. Äggröra eller kokat ägg? Eller bådadera?? Ja det var verkligen stor problematik och tunga beslut dessa mornar....

Detta inlägg är vad jag orkar idag på temat Köpenhamn eller veckans i-landsproblem som det hamnade i.
Fortsättning följer.

Kommentarer:
Hälsningar från : Ulla

Ja, herregud vilka beslut som ibland måste tas L

Hälsningar från : Inga M

Ja, dessa viktiga avgöranden kräver nog en utredning först! Fast jag skulle nog köra salt mat först och söt sedan. Eller nåt. Men jag gillar också verkligen hotellfrukost. Himla läckert är det.

2008-07-01 @ 23:19:20
URL: http://inga.blogg.se/
Hälsningar från : Mia

Här får nog tillsättas en kommitté av något slag, synnerligen "delikat" problem, det där... ;-)

2008-07-02 @ 19:33:24
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : Alex

Det där frukostproblemet upplevde vi verkligen i Thailand...Det var omöjligt att äta av allt som bjöds, så skulle man då välja toast/croassant/pannkaka/omelett/yougurth/mjölk/musli/

/flingor/nudlar/stektris/juice/kaffe/melon/ananas/banan/kaffe/the/kokt ägg/stekt ägg/osv osv...

2008-07-06 @ 17:36:17
URL: http://nattfari.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits