omvända världen...

idag åkte vi, jag och dottern,  och inköpte den planerade garderoben. 

Fram på småtimmarna hade jag vaknat till och börjat fundera på om garderoben skulle kunna gå in i bilen. Travade ut och mätte, när det var anständig tid för detta. Och hmm... lite osäkert, gick in till maken som fick något panikartat i blicken. Jag behöver nog inte berätta om vad han tycker om IKEA. Dessutom är vi lika nöjda båda två när han är hemma och jag åker utan honom.

Men han tog i alla fall med sig tumstocken för att mackla med bilen och mäta han också. Och så kom han in och sa att , jo du det går nog om du skjuter fram sätet på passsagerarplatsen osv....

Jag kände mig lite fundersam och ringde väninnan vars man kunde låna ut en släpkärra åt oss. Men så gick jag ut och mätte en gång till. Satte på lastbyglar (eller rättare sagt var det maken som gjorde  det). Och så åkte vi iväg.

Efter en runda på IKEA hade vi en kundvagn fullastad + en sån där vagn med platta paket. Och efter många om och men och ett skyfall senare så var allt i bilen. Inget på taket.  Vi ringde hem och sa att om vi krockar kommer vi förmodligen att förolyckas. Ihopklämda mellan platta paket och krockkudden. Kör försiktigt var makens svar.

Sen kom vi hem och bar in allt.  Nu är jag rätt trött.

Och vad då omvända världen?

Jo jag och dottern har skruvat och haft oss. Medan maken har lagat mat åt oss.

På detta sätt har en hel lördag försvunnit in i historien.

Kommentarer:
Hälsningar från : Vaniljis

Men ni fick ihop allting utan att ngt fattades? Inget som kastades ut genom fönstret? :) Jag har faktiskt aldrig råkat ut för att det men man har ju hört.. Tur att du har en man som servade er då! Ha en trevlig söndag! Kram

Hälsningar från : Mia

Men en händelserik lördag, juuu...Bra kvinnor reder sig själva! :-))

2008-07-20 @ 08:22:15
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : Inga M

Min teori är att kvinnor är bättre på att skruva ihop IKEA-möbler för vi läser bruksanvisningen, medan gubbar "kan själva".

2008-07-20 @ 09:07:45
URL: http://inga.blogg.se/
Hälsningar från : carina

Precis.....inga omvända världar det är fördomar.

Vi kvinnor LÄSER och sedan gör efter mallen ;)

Hoppas ni fick något gått av maken :)

2008-07-20 @ 11:16:10
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Hälsningar från : anneli

IKEA, detta underbra ställe med saker man inte visste man hade ett enormt behov av! Tur att bilfärden gick bra....och wow, med arbetsbytet! I mitt fall hade det varit mer uppseendeväckande med maken i kastrullerna ;)

2008-07-20 @ 11:31:33
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Hälsningar från : Beyonce

Låter som en bra lördag:)

2008-07-20 @ 16:31:13
URL: http://bday.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits