madklubben


Vi hamnade alltså till slut på denna mycket bra restaurang. Namnet låter ju aningen fantasilöst. Fast det är klart att "Bistro-de-Luxe" höjde förväntningarna... Vilket ställe! Servicen var utmärkt. Maten var jättegod. Och ja, det var verkligen en hellyckad kväll.

Här kan ni se
menyn. Som ni också kan se är priserna i högsta grad överkomliga. Det tyckte vi innan och ännu mer efter att vi varit där.

Som förrätt åt jag och vänninan:

grønne asparges 
røget makrel - æggesalat

Maken och väninnans dito åt:
 
svinekæber
rabarber - øko kærnemælk - karse

Danskan är ju inte helt lätt men det mesta kan man väl förstå? Men Svinekaeber är svinkinder. De såg mycket nöjda ut när de åt. Makarna alltså. Vår makrill med sparris var perfekt.

Till huvudrätt valde vi följande:
                                
lammeskank braiseret i cider                        dansk kalv
nye ærter - hjertesalat -  rygeost                   sommerløg - spidskål - estragonsovs

Väninnan valde grillet multe med blomkål - spinat - bacon (denna rätt missade jag dock att fotografera - sorry)

All var fantastiskt gott. Och till detta drack vi gott vin
    


och artesiskt vatten
 från Bollebygd - vilket faktiskt är nästgårds på hemmaplan - lite kul!

Sen följde ost ( 4 nordiske oste, mælkebøttemarmelade - knækbrød):


Och sen glömde jag av mig. Skulle ju tagit ett kort på desserten, (jordbær, vaniljefløde - mazarinkage)
Så här är den lite "äten" av - behöver jag tillägga att den var mycket god?


Detta var en av mina bästa restaurangupplevelser. Det blir svårt att slå denna kvaäll. Därtill var det ju dessutom ett trevligt sällskap som förgyllde kvällen.
Avslutningsvis måste jag visa en bild på den fantastiska lampan som fanns vid baren


Så är ni i Köpenhamn missa inte Madklubben. Verkligen ett gastronomiskt äventyr!

Kommentarer:
Hälsningar från : Reiseleitern

Vilken utmärkt recension av Madklubben. Håller med om allt, det var verligen en total-matupplevelse! Och en mycket trevlig helg!

Hälsningar

Reiseleitern

2008-07-10 @ 22:23:55
Hälsningar från : Helena till Reiseleitern

Ja men visst var det!! Något man kan göra igen.

Hälsningar från : Inga M

Det danska köket går inte av för hackor! Ser att Ni kunde smörja kråset ordentligt här. Det är alltid roligt att se mat så här på bild.

2008-07-11 @ 08:17:54
URL: http://inga.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits