töntiga regler

dottern hade fått ett par märkestrosor i julklapp. Mostern hade inte helt koll på storleken och gav oss kvittot eftersom killen i affären hade sagt att det gick bra att byta.

När vi väl kom dit, så hade jag i och för sig sett att det stod på kvittot att underkläder inte gick att byta, men sagt var ju sagt.

Jag började med att vara vänlig. Den extremt sminkade expediten konstaterade att "Nej vi byter inte underkläder och vi brukar inte heller plombera dem...." Ok då frågade jag varför i alla världen man hade ansträngt sig med att sätta på en extra klisteretikett på kvittot med när bytesrätten gick ut när det ändå inte gick att byta denna produkt. Detta hade hon ingen bra förklaring till.

Det slutade i alla fall med att jag konstaterade att jag inte behövde handla i den affären mer. "Nej det behöver du inte" replikerade hon.

Jag travade iväg, arg som ett bi, dottern sprang efter och bad expediten om ursäkt. Sen var hon, dottern alltså,  arg som ett bi för att hon tyckte jag var otrevlig....

Men jag hävdar att det är en idiotisk bestämmelse. Att inte få byta underkläder. Du kan prova dem. I och för sig så uppmanas du att inte göra det utan egna kläder. Men du kan aldrig veta. Är man orolig för hur underkläderna har hanterats innan man får dem i sin hand kan man ju alltid tvätta dem. Vilket jag hävdar att man alltid borde oavsett men då beroende på alla kemikalier som finns i tygerna nu för tiden.

Och nästa gång du provar ett par jeans.... tänk på att ingen vet vad de kan ha varit i kontakt med eller med vem innan du satte på dig dem.......

Så det så!

Kommentarer:
Hälsningar från : anneli

fy tusan så irriterande! Du skulle bett om att prata med chefen, för jag antar att det inte var hon som stod i kassan. Så onödigt att behandla kunder på det sättet, jag menar, du kommer ju inte att göra bra reklam för den affären!!

Hälsningar från : ullrika

jag tycker ni båda gjorde rätt. du som var trevlig. och hon som hon var tillsagd av sin chef.



att be att få tala med nån slags chef gör ju i det här läget ingen skillnad, det kan jag (nästan) lova :) vad för chef vore hon/han om han går över huvet på sin personal, som ändå bara gör som dom blir tillsagda!



sen. jag håller med om att det är en jämrans korkad grej att inte byta just underkläder. vem kollar mig i provrummet? haha! jag kanske provar trosorna naken på H&M ;) [nä. det gör jag såklart inte, men du förstår hur jag menar va?!]



mycket klokt inlägg!



och. gott nytt år!

2009-01-02 @ 23:38:31
URL: http://akirllu.blogg.se/
Hälsningar från : ullrika

jag har berättat om det här för massa kompisar. alla håller med. sicken korkad regel det är!!

2009-01-05 @ 22:19:54

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits