jag har varit otrogen

nu blir ni allt lite nyfikna? Men det är inte så allvarligt som det låter. Den jag varit otrogen mot är min frisör.... För nåt år sen eller kanske lite mer missade jag en tid honom. Det blev inte av att jag beställde någon ny tid utan i stället provade jag en ny. Det  var nämligen vid det tillfället lite kris och hos min gamle var det omöjligt att få en ny tid.  Sen provade jag en annan. Och en annan och har inte kännt mig särskilt nöjd nån gång egentligen.

Nu i veckan kände jag att det verkligen var kris så då ringde jag min gamle. Och har man sett på maken, jag fick en tid redan påföljande dag. Och det kändes verkligen bra när jag satte mig i stolen hos honom. Han pratade på som vanligt och jag undrar fortfarande om han inte märkt att jag klippt mig hos någon annan eller om han bara låtsades som om det regnade..... I vilket fall som helst är jag väldigt nöjd nu och jag kommer inte prova nån annan frisör igen....

Ikväll hade ungdomarna i svensk/franskutbytet avskedsfest. Det var jättetrevligt. Det känns lite vemodigt att dessa 14 dagar är över. "Vår" fransyska har verkligen varit en trevlig bekantskap.
Tyvärr slutade kvällen lite abrupt för dottern som trillade ner från en av kompisarnas rygg och slog i huvudet rejält. Jag var tvungen att hämta henne innan kvällen var över. Jag måste säga att jag är lite stolt över henne som förutom att hon hade väldigt ont i huvudet mest oroade sig för att det skulle bli trist för vår fransyska.

Så det är därfär jag sitter här, denna sena stund. Imorgon skall jag köra till flygplatsen och dottern skall följa med oavsett huvudvärk eller ej. Det verkar bli en sen kväll så förhoppningsvis klarar hon av att ta sig in i vårt hus utan assistans.


Kommentarer:
Hälsningar från : helena

men oj! inte hjärnskakning väl?! man skall vara lite orolig över huvudslag faktiskt, men jag antar att du sagt till henne att "ringa sjukvårdsupplysningen" :)



vi ses ikväll! trevligt.

Hälsningar från : ejmis

Det är svårt att hitta en bra frisör tycker jag, men jag har i alla fall två "som duger".

2008-08-06 @ 12:01:39
URL: http://ejmis.blogg.se/
Hälsningar från : Mia

Ibland känns det bra att byta frisör, tycker jag, men sedan återgår jag gärna till den jag är stamkund hos. Hon får alltid göra de störe arbetena, slingor och färgning t.ex. Hon känner mitt hår och vet vad som blir bra. Väldigt ofta går jag till henne och säger att idag får du bestämma färg o form, allt. Jag litar på dig - och jag brukar aldrig bli besviken.

2008-08-06 @ 14:10:06
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Hälsningar från : Åsa

Hahaha..med en sådan rubrik fångar man många blickar!! ;) Visst kan det vara kul att prova på andra frisörer någongång..men det är alltid bäst med den vanliga som vet precis hur man vill ha det!

Kram

2008-08-06 @ 18:49:12
URL: http://snicksnackisen.blogspot.com/
Hälsningar från : olsson

Tycker att det va bra att du va (o)trogen.

Jätte fin i håret va du iallafall.

Komihåg att det är din tur att skjutsa hem mej nästa ggr vi är på turne:)

2008-08-07 @ 11:22:14
Hälsningar från : Helena till olsson

of course darling!

2008-08-07 @ 17:46:19
URL: http://gutta.blogg.se/
Hälsningar från : Inga M

Man kanske ska vara otrogen både med bank och frisör. Jag är himla trög på båda delarna tyvärr. Det går decennier mellan varven.

2008-08-08 @ 06:55:57
URL: http://inga.blogg.se/
Hälsningar från : Mia

Det tar tid för en ny frisör att lära känna håret, måste säga att jag haft tur här uppe och träffade på en som jag var nöjd med direkt....eller åtminstone efter jag själv hade tvättat det direkt efter klippningen ;-))

Mysko...jag drömde inatt att jag missade en klipptid med en kvart! L

Hoppas allt gått bra med dottern??

2008-08-08 @ 08:11:46
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : Viktoria

Hahaa Kul :

2008-10-16 @ 14:27:13
URL: http://vickanp.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits