magisk känsla

är det den första gången man använder ett  par nya löparskor. Det märks sån skillnad. Plötsligt inser man att de man hade verkligen hade gjort sitt.

Så jag har alltså gjort en sån premiärtur idag. Härligt.

MEN sen kom jag hem. Mötte dottern som var på väg hemifrån. Stretchade och tog det lite lugnt. Det var ju väldigt skönt ute och sen skulle jag gå in. LÅST. När jag sprang iväg var det två hemma, nu ingen. Först tänkte jag att maken är väl ute på en kort promenad med hunden. Så jag börjarde rensa i landet på framsidan av huset. Men kom han? Nej.

Grannen som har en extranyckel var naturligtvis inte heller hemma. Tiden gick och jag satt där på trappen och väntade. Började få fantasier om att han också hade fått för sig att sticka iväg och springa och inte heller tagit med sig nyckel. Men då kom han. Han hade prövat att ringa hem och då hade han förstått att det kanske kunde vara som så att jag inte kunde komma in. Dottern hade också nämnt i förbifarten att hon hade låst.

Så kan det gå!

Kommentarer:
Hälsningar från : Eva

Hoppla, så det kan gå! Men var glad att du har en familj. Värre för mig som är ensam två veckor i månaden. Då är det bara att ringa låssmeden... Fick göra det förra året. Skulle ned i tvättstugan och slängde igen ytterdörren. Sekunden senare insåg jag att jag varken hade med mig nycklar eller mobilen... Har helgen varit bra annars? Min helg har varit lugn. Idag har jag bara relaxat. Hade inget annat val eftersom jag har sån rackarns träningsvärk efter helgens yogande. Känns som man är ready för en höftledsoperation :-))

Hälsningar från : Nina på Johangården

Detta är min fasa... för ibland glömmer jag min nyckel hemma... liksom telefonen. Och extranyckeln är sex mil bort.

2008-04-27 @ 21:35:01
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Hälsningar från : Lexie

skönt att springa :)

2008-04-27 @ 21:38:12
URL: http://musicofc.blogg.se
Hälsningar från : evans

Hoppas att du åtminstone hade fint väder när du fick sitta där och vänta. Här har det regnat idag.

Jo, visst är det skönt med nya träningsskor. Det är som du säger, man märker inte att de gamla gjort sitt förrän man drar på sig de nya.

2008-04-27 @ 21:40:59
URL: http://evans.blogg.se
Hälsningar från : Helena

Man får sådan panik! Man vill bara komma in. Tur det löste sig. Ofta har man ingen mobil i det läget :0)
Kram.

2008-04-28 @ 06:31:01
URL: http://solgudinna.blogg.se
Hälsningar från : Åsa

Vilken tur att du inte behövde sitta ute alltför länge!! Att få på sig ett par nya skor o ge sig ut e en helt annan känsla än att springa i de gamla paren!
Kram!

2008-04-28 @ 18:06:31
Hälsningar från : Mia

Fy attan vad jobbigt! Typiskt att INGEN var hemma också... :-)

2008-04-28 @ 20:08:52
URL: http://www.matmia.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits