den som inga byxor har....

och så vidare. Det var vad som hände mig idag när jag skulle byta om på gymmet inför veckans långspinningpass. Jag hade tagit av mig i princip allt och skulle ta på mig träningskläderna. Allt flöt på så bra. Jag var i tid, hade hunnit gå ut med hunden osv....

Så där stod jag iklädd endast bh och trosor och med två toppar men inga byxor. Det var en himla massa folk så jag hade dessutom spridit ut alla mina prylar på golvet.

Vad göra? Jo det var ju bara att ta på sig och åka hem. Att träna utan brallor går ju liksom inte. Men på vägen ut kom jag på att jag kan ju ta en cykel precis vid dörren och smita in lite senare. Sagt och gjort. Sa till instruktören att jag kommer in sent. Jag åkte hem. Tog på mig kläderna hemma för att inte glömma nåt igen. Tillbaka och jag hade missat 10 minuter. Så det var ju rätt OK eftersom jag ändå skulle cykla länge. Instruktören gick runt och sa lugnande ord till mig. Ta det lugnt du kommer ikapp. Stressa inte... Ha!

Det är verligen inget vidare när man blir så där stressad. Jag har ju liksom inte koll och då kommer mina mest neurotiska sidor fram. Var la jag nu plånboken? Bilnycklarna? Jag förde inre samtal där jag ltrots allt yckades övertyga mig själv att sitta kvar på sadeln och kolla i pausen. Och allt var förstås på sin plats.

Nu är jag hemma och ska snart dricka en kopp te.

Kommentarer:
Hälsningar från : Satu

Hehe,tankspridd kanske ;-) Förresten så är vi också med i nix, men eftersom jag var kund hos Ellos (fråga mig inte hur de fick ihop det) så fick de tydligen lov att ringa till mig :-| Även om de inte skulle fått det....vad kan man göra? Skulle inte direkt lägga någon energi på att stämma dem, bättre att sätta dem på plats ;-)


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits