blodad tand...

Sextonåringen var ju i Stockholm under helgen. Allt gick bra förutom att hon är helt pank :) MEN

Nu har hon fått blodad tand. Sista helgen i april skall hon och väninnan åka till Malmö. Och det känns helt OK att hon åker till URIX. Sover i sovsal . Där finns det andra vuxna osv. Att hon var i Stockholm med övernattning på Långholmen var ju också överlevbart. Systern var ju i utryckningsposition.

MEN idag kom hon hem:
-Vi ska på cykelsemester...
-Vilka vi? frågade jag lite försiktigt (det gäller att veta om man ska reagera eller inte)
-Ja, vi tjejerna i klassen, kom svaret....
-Jaha, och vart tänkte ni cykla då?
-Ja vi funderar på Skåne eller Gotland kanske....Danmark..
Varpå jag å min sida började fundera på hur det var statt med geografikunskaperna... de har ju ändå snart gått nio år i svensk grundskola. De borde ju åtminstoner veta hur långt det är till de nämnda resmålen.... sen ebbade detta ut och jag tänkte OK detta kan jag nog släppa. Lät som lite för stort projekt...

-Vi ska åka till Strömstad också....
-Strömstad???
-Ja och se på Håkan och Kent....
-Jaha och hur har ni tänkt då då?
-Vi åker på fritidskortet (gäller i hela Västra Götaland, bra men de kan åka väldigt långt på detta) och sen tänkte vi tälta. Och kan du fatta? Håkan är FÖRBAND till Kent. FRIVILLIGT.
Det där sista måste jag säga att jag inte bryr mig särskilt mycket om....

Nu bröt barnets far in:
-Det här måste nog PROCESSAS lite.....

Så nu kommer det att bli processer.

I såna här lägen hoppas man att hon inte får sommarjobb. För det lär bli svårt med de kontanta medlen. Å andra sidan kanske det vore bra med sommarjobb för då får hon inte tiden.

Kommentarer:
Hälsningar från : Anonym

oj, oj, verkar som en ny fas i livet har trätt in. Men hon verkar vara en redig tös, så det går säker jättebra. Fanns ju lite projekt framöver så att säga ;) Vilket härligt mysko ryck ni hade fått i hemmet. Visst är det så att solens kraft är mysko...Vågen till solen!!!!

2008-04-21 @ 22:19:16
Hälsningar från : Åsa

Den allra bästa frågan jag vet som man kan ge till tonåringar är -hur tänker du nu? Då får man tillbaka ett svar som man ibland höjer ögonbrynen på. Oftast är svsren underbara, jag brukar samla svaren i en låda och tar fram dom när jag behöver skratta.

Hälsningar från : Sus i dus en desperat lyxhustru!

Ja nu är det verkligen vår i Höga Kusten också och i dag vid 17:30 var det fortfarande varmt och det låg runt 10-11 grader varmt! Så härligt verkligen. Ungarna cyklar och är nu ute. Tidigare så var de mer inne åtminstonde den ena utav tvillingarna!

Kram Sus

2008-04-21 @ 23:08:38
URL: http://sus68.blogg.se
Hälsningar från : Vaniljis

Ha ha, jag tycker det är härligt att din dotter är så framåt. Men håller med om det du skriver. Kanske det rinner ut i sanden. Det dom verkligen vill brukar de genomföra.. Kram

2008-04-22 @ 04:26:00
URL: http://vaniljis.blogg.se
Hälsningar från : Inga M

Håller med om att det är roligt att barnen är framåt och vill något. Men visst är man orolig som förälder. Och det är ju som fadren säger inte fel att processa saken. Roligt att Stockholmsresan gick bra. Att pengarna var slut var kanske inte så farligt.

2008-04-22 @ 05:07:04
URL: http://inga.blogg.se
Hälsningar från : jayne

OJ Oj Oj...
Jag har två , ja jag och maken, söner på 15 och 13 år... ganska lugna tonåringar.. Den äldste har dock blivit med flickvän och har börjat leta sig ut boet mer och mer. Jag har länge tjatat om att de borde ta sig mer ut...men...ja.. att vara tonårsförälder er en ny fas i livet.
Vi bor i malmö... jag kan övervaka henne om hon tar sig hit
:o)

2008-04-22 @ 06:34:27
URL: http://jayne.blogg.se
Hälsningar från : Mia

Japp nu är jag tillbaka igen,saknade det alldeles för mycket :-)
Ha en bra dag!
Kram

2008-04-22 @ 07:57:11
URL: http://studentmamma.blogg.se
Hälsningar från : Nina på Johangården

Tål nog att processas lite. Men det är också skönt att barnen tror sig om stordåd :)

2008-04-22 @ 09:00:36
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Hälsningar från : Cim

Ojsan, ja det är väl bara så att man går däråt i livet, med barnen... Jag vet att jag har en väldigt lååång navelsträn, vet i fan om den ens är avklippt.. Sonen är ändå 12 år...
Ja, bonusdottern är 15, men inte alls framåt sådär, är gärna hemma o så... Bonusdottern på 10 kan nog få liiite mer fart än syrran, men jag vet inte om nån av dom tre skulle dra till Sthlm vid 16... Njae.. (hoppas inte...) Hahahaha
Ha en underbar dag!!!

Kram
Ps. Tack för kommentar hos mig...

2008-04-22 @ 10:01:15
URL: http://www.nygiftafrun.blogg.se
Hälsningar från : Titti

Så där mkt sommar planer hade jag och mina kompisar också. En sommar fick våra föräldrar komma till Uppsala och hämta oss (15 mil) för att vi missat sista tåget till Gävle från Sthlm. Det värsta var att det hände 3 gånger under samma sommar!
Men det blev folk av oss också! ;)

2008-04-22 @ 10:02:22
URL: http://dagarimittliv.blogg.se
Hälsningar från : Mia

Dilemma! Precis vad jag tänkte skriva, bra med ett jobb för då kanske inte tiden räcker... *L*

2008-04-22 @ 19:30:36
URL: http://www.matmia.blogg.se
Hälsningar från : Karin

Hihi, hmmm jag borde inget säga men jag var på Kuba själv när jag var 17 men jag var ju redig) så låtna åka!
Hon reder sig, hihi.....

2008-04-22 @ 20:07:20
URL: http://karinrosa.blogg.se
Hälsningar från : Titti

Ja den slutsatsen har jag också kommit fram till under dagen, och det känns faktiskt skönt.
Ha en trevlig kväll!

2008-04-23 @ 20:42:34

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits