wasabi och ingefära

var inte vad maken tänkte på idag när han var inne på sushi-stället för att ordna kvällsmyset. Han gjorde i stället värsta ansträngningen för att få ner så många bitar som möjligt i lunchboxarna. Och det var väl kanske bra i och för sig. Vi lär inte vara hungriga. Han fick ner många bitar och visade plöstligt en otrolig känsla för effektiv packning:)
image121
I Borås där maken arbetar finns en kanonbra
sushirestaurang. Så om ni har vägarna förbi så kan den verkligen rekommenderas. På denna restaurang jobbar Jack. Han vann sushi-SM 2006. Och det märks må jag säga. Gillar man inte sushi kan man äta annan asiatisk mat där.

Annars konstaterar jag som vanligt att det är skönt med fredag. Veckan har gått sanbbt. Jag avslutade med ett bodypump-pass. Kommer garanterat att få träningsvärk eftersom jag inte varit på ett sånt pass sedan inna sommaren.

I morgon kommer goda vänner hit. Då ska vi ha en trevlig eftermiddag. Först ska vi gå på spinning. Därefter får man pigga upp sig med lite dryck och ölkorv. Sedan ska vi laga en god höstgryta och äpplepaj tänkte jag. Och sen en ljusvandring. Ikväll är det nämligen dags för premiär för årets upplaga av Ljus i Alingsås som jag envisas med att kalla det även om de som bestämmer vill ha en lite mer internationell touch på det kallar det för Lights IN Alingsås.

Ha en go helg alla.


Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Det låter som om du har en trevlig helg framför dig. Vad innebär Höstgryta? Kan du lägga ut recept?
Ha en bra kväll!

Hälsningar från : jag

det blir nån gryta på nötkött. Lite kort långkok :)

2007-09-28 @ 19:27:42
Hälsningar från : Pia

R4 är ju du :) Kom ihåg det nu. Det var självfallet Frölunda som vann. Ha en bra helg

2007-09-28 @ 20:02:28
URL: http://zanahoria.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits