silver är ordet för dagen

åtminstone för femtonårongen. Länge har hon trånat efter ett par legging i silver. Typ blanka. Benen ser nästan målade ut. Snyggt?? Ja det beror på vem du frågar. Dessa var orimligt dyra ansåg jag så om hon skulle ha dem fick hon köpa de själv. Så nu har hon närapå bränt av hela barnbidraget på detta åtråvärda plagg. För att ändå kunna överleva har hon plötsligt tagit över städningen i hemmet. Jag gjorde i våras ett system där allt som ingår i städningen prissattes. Nu har hon för första gången genomfört en städningen av hela huset. Fortsätter hon på detta vis kommer jag att bli fattig. Vi hade ett rejält gräl först. Hon ville nämligen ha förskott. Först pengar och sen skulle hon jobba av det. Men nej nån stans måste man ju ändå dra gränsen. FÖrst städa och det skulle ske under perioden onsdg - fredag och inte på söndag eller måndag för att gälla. Efter rejält surande insåg hon att det är arbetsgivaren som bestämmer och att lön fås efter utfört arbete. SÅ nu sitter jag i mitt nystädade hus. Ett antal kronor fattigare. Men det är faktiskt skönt. Förutom silverleggings har hon köpt silvershampoo. Det är makalöst vad som finns nu för tiden.....

Sonen har ju börjat sjuan och ikväll är han på sin första skoldans på högstadiet. Han såg lätt sammanbiten men förväntansfull ut.

Jag har under veckan haft fruktansvärt mycket att göra. Dessutom förkyld och har inte kunnat träna. Allstå har jag varit fruktansvärt trött i huvet men däremot har kroppen varit förhållande vis pigg. Jag har ju inte varit väldigt förkyld. Men idag bestämde jag mig för att vara frisk. Och det var väldigt skönt med ett spinningpass.

Nu är det dags att förbereda morgondagen - hann inte riktigt allt förut - och sen sova.

Kommentarer:
Hälsningar från : Badtanten

Jag tycker att du är en väldigt klok mamma. Och hoppas att du blir helt fri från din förkylning.

Hälsningar från : Jag

Badtanten: tack för värmande ord!! Och ja min förkylning är nog faktiskt borta.

2007-09-20 @ 21:44:47
Hälsningar från : Karin

De där kidsen, de växer fort, det säger jag då!Snart komemr vi gå på krogen tillsammans, haha

2007-09-20 @ 22:15:47
URL: http://karinrosa.blogg.se
Hälsningar från : ejmis

Skönt att slippa städningen, det kan vara värt några kronor =)

2007-09-20 @ 22:30:13
URL: http://ejmis.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits