shopping tar på krafterna

Nu är vi tillbaka efter en dag i Göteborg. "Jag fattar inte hur man kan handla så många timmar" sa maken. Jag och  dottern tyckte inte att det var några problem.
Efter att ha snurrat en stund efter parkeringsplats - det var då jag föklarade för dottern varför man egentligen ska ta tåget - så började vi så smått. Vi var lite oroliga över hur det skulle gå då vi var lite osäkra på om den verkliga shoppinglusten hade infunnit sig. Men krampen släppte och det första fyndet vi gjorde var en:
  Taostbag. Designtorget gåva till mänskligheten. Nu kan vi göra varma mackor i rosten.
Efter detta absolut nödvändiga inköp påbörjades skojakten till dottern som begåvats med väldigt små fötter. Storlek 35/36. Om det är besvärligt om man har stora fötter kan jag berätta att små fötter är inte heller kul att ha. Jag är bortskämd har jag insett. En stabil strl 38. Och vad hittade vi jo ett par bruna stövlar till mig:
 Jag blev mycket nöjd. Ett antal timmar senare inhandlades skor till dottern.
Det andra viktiga målet denna dag var en kappa till henne. Det är inte så lätt skall jag säga. Hon har mycket bestämd smak och vet vad hon vill ha. Men till slut på Zara hittades denna bedärande sak:
 Den är svårbeskrivbar, men den glittrar och den är ljust grå med olika infogade färger.
Därtill köptes leggings och lite olika toppar.

 Dessa två inköpta på HM tror jag kommer att bli utmärkta i vinter.

Men nu är vi åter i hemmet. Maken ligger i soffan och ser på tv. Han är fortfarande förkyld men har trots detta varit ute på en längre promenad med hunden som fortfarande har tratt runt huvudet. Jag förstod på honom att han lite ville ha credit för det så vi har utnämnt honom till dagens vardagshjälte.
Nu ska vi sjunka ner i soffan. Jag tänker inte gå in och se hur lite pengar det finns kvar på kontot. Det man inte vet jar man inte ont av :)

Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Vad härligt det låter med en shoppingdag i Gbg!!
Det var flera år sen jag var där, det är ju en bit för mig att åka =(
Ni har gjort många fina fynd ser jag =)

Hälsningar från : Maria

Jaaa ser att du åxå har varit i shoppingtaget...Fyndade till den äldre dottern:lack tv-bänk,lampa ,gardinerhylla och lite annat kollijoks...Hittade ett nytt köksbord åxå, men avvaktar måste höra vad "hövdingen" har att säga hrmmm...Nu har vi anmält dotterns lag till Gothia nästa år så då dyker vi upp där,ska bli kul.
Ha det gott

2007-09-15 @ 20:59:30
URL: http://mariafia.webblogg.se
Hälsningar från : eva

Visst är det kul att ha en dotter att shoppa med. Oftast blir det jag som shoppar åt henne, trots att hon har mer pengar i månaden än jag, och jag själv kommer hem utan något. Men det är ett kärt besvär!

2007-09-16 @ 10:07:13
URL: http://www.insyniettvardagsliv.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits