ljus - guillou - yoga

Detta skulle kunna vara en mycket kort beskrivning av helgen. En annan variant är:
gräl - spinning - bankomatkö.
En tredje:
soffan - fotboll - basker

Men jag utgår från den första.
Goda vänner kom hit. Vi startade eftermiddagen med ett spinningpass på vårt gym. Dessförinnan hade ingredienteser inhandlats för att ordna med mat. Alla var lagom trötta när vi återvände till hemmet och lagade en köttgryta ut Annas nya kokbok "Lennarts gryta" Den var nedrans god. Vill nån ha receptet kan jag lägga ut det vid ett senare tillfälle. Lättlagad var den i alla fall.
Sen tog vi oss en promenad i och tittade på årets upplaga av "Lights in Alingsås"
  De här bilderna är väl inte jättebra men ger i alla fall en liten glimt av hur det var. Återkommer någon dag när jag dottern och hennes kamera varit ute.

Sen var tanken att vi skulle göra äpplepaj. Men vi var dels så mätta och dels rätt trötta så det blev kaffe, choklad och lite av varje till  istället. Efter detta gedigna program var vi ganska utmattade. Så det blev en rätt tidig sänggång.

Tack vare detta hann vi upp för att se sonen spela fotboll. De vann med 7-3. (Hmm nu smög det sig ändå in ett ord från en av de andra triaderna men, men). Sen bar det av mot bokmässan. Min pappa hade utrustat mej  och maken med biljetter. Samt förmanat mig att nu måste jag ju gå.... Dottern följde med efersom hon såg sin chans att köpa en basker. Det är nog historiens snabbaste inköp i vår familj i alla fall.

Sen bar det av till bokmässan. Där sammanstrålade vi åter med våra vänner för en fika. Sen spatserade vi runt en stund och eftersom jag plötsligt drabbades av köpdjävulen och såg att jag inga pengar hade hamnade vi i en bankomatkö som inte var av denna världen:
 Sen när det väl kom till kritan så köpte jag inte mer än tre pocket och ett par tidningar. Så köandet var helt i onödan. Men jag hade faktiskt rätt trevligt där. Pratade med en dam från skåne som var så nöjd med sina fynd.
Därefter hamnade vi framför Piratförlagets monter där naturligtvis Jan Guillou uppenbarande sig. Honom har jag nog sett på varenda bokmässa. Guillou stressade runte mellan hur många anföranden som helst. Men vi stannade och lyssnade en stund.
 Han pratade bl.a. om terrorism. En sak som fastnade och som jag tycker var klokt var att det är viktigt att vi betraktar terrorism som brott. Och inte som speciella brott. Inte terroristmord utan mord, inte terrorithot utan hot osv. Poängen är att då är vi ju väldigt klara med att terrorism är brott. Och på det sättet är vi väldigt tydliga med att terrorism inte hör hemma i vår demokrati. Vi behöver inte skapa särskilda lagar för att bekämpa terrorismen. Det som är viktigt i kampen mot terrorism är att bevara vår demokrati.

På bokmässan träffade jag också min goda väninna som jag tyvärr inte fick möjlighet att prata med eftersom hon var ockuperad av en mycket pratsam karl i den monter hon stod.... men vi får väl pratas vid en annan dag :)

Därefter bar det hemåt igen. Vi åt potatis- och purlökssoppa. Den brukar maken göra och den är verkligen god. Och sen blev det äntligen dags för äpplepaj. Äpplepajen brukar jag göra med smulpaj. Den gör jag på smör, vetemjöl, havregryn, råsocker och pärlsocker. Det blir kanongott.

Sen då det sista: dagen avslutades med ett poweryogapass. Det var verkligen att sätta pricken över i på en i stort sett perfekt helg. Det enda som inte var så bra var gräl och soffan. Men det var på fredagen så det känns redan avlägset.

Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Innehållsrik helg! Jag ser fram emot receptet.

Hälsningar från : Pia

va !!! Gräl ? I er familj ? Nähä du...nu skojar du ;)

2007-09-30 @ 21:38:43
Hälsningar från : Jag

nä jag bara skojar... vi är alltid sams. tänkte bara kittla fantasin lite :)

2007-09-30 @ 21:45:42
Hälsningar från : Junitjej

Svar till Helena: Själv vet jag inte skillnaden mellan motorcross och enduro. Jag hoppas på att få svaret från någon annan.

2007-09-30 @ 21:55:36
URL: http://junitjej.blogg.se
Hälsningar från : Maria

Verkar som ni haft det bra, bokmässa nu blev jag avis.

2007-10-01 @ 16:36:18
URL: http://lofgrens.blogg.se
Hälsningar från : Jag

Maria: Det var mycket folk på bokmässan... om det kan trösta....

2007-10-01 @ 20:18:16
URL: http://gutta.blogg.se
Hälsningar från : Maria

Du verkar åxå ha haft fullt upp i helgen=)
Jag hann göra det jag tänkt....och festen blev lugn för egen del men seg var man i alla fall hela söndagen;)

2007-10-02 @ 14:56:49
URL: http://mariafia.webblogg.se
Hälsningar från : Åsa

Du säger att de 2 första bilderna inte e så jättebra..jag fullkomligt älskar dom! Dom e sjukt grymma! Vilka häftiga färger!! Kramar!

2007-10-02 @ 20:40:43
URL: http://snopie.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits