big fan of Anna

idag var jag på satelitkonferens. "Dags för barnen" Vällovligt  tema och mycket intressanta talare och inslag som gjorde att man tänkte efter. Hur får man ett barnperspektiv? Vad är barnperspektiv? Ja det finns många frågor.
Men nu undrar kanske vän av ordning över rubriken?
Jo moderator denna dag var Anna Mannheimer.
image105

Hon var verkligen proffsig. Hela satelitkonferensen styrdes från - ja förstås - Stockholm. Ett nationellt program skulle varvas med ett lokalt. Folkhälsominstern talade och Drottningen invigde på länk. Det innebar att allt var minutiöst planerat. Inledningsvis hade Anna plötsligt en kvart som skulle fyllas ut... Det kan man iofs förvänta sig att hon skall kunna klara. Men hon gjorde det bra. När man faktiskt började bli riktigt glad var när hon ställde frågor till de som talade under konferensen.. Kloka och inte sådana som man normalt brukar ställa från professionen. Det gjorde att fokus blev en aningen annorlunda vilket inte skadar. Sen var hon dessutom lagom personlig mellan varven och bjöd på sig själv.
Det var ju ett allvarligt tema. Hur ser vi de barn som far illa. Trorts detta lyckades Anna med att få det hela hela att bli en bra mix. Goda skratt blandades med allvaret.
Helt klart en bra dag.

Jag skall inte skriva om träning :)

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Och jag som hade tänkt fråga dig om träningen ;)

Hälsningar från : eva

Jag har i mitt jobb träffat många ungdomar med problem... jag änskar att någon sett det när de var barn så de kanske hade kunnat få stöd tidigare. Men ibland känns det som om vi lever i ett "blint" samhälle där allt styrs av pengar/kostnader. Det fina med ungdomar är dock att de är som "oslipade" diamanter och inte bär med sig lika tung ryggsäck som vuxna. Med rätt stöd och bekräftelse kan man hjälpa många ungdomar en bit på vägen.

2007-09-11 @ 11:28:10
URL: http://www.insyniettvardagsliv.blogg.se
Hälsningar från : olsson

Hade stegräknare på mej en timme på jobbet idag
578 räknade den till ,va det nu vill säga.
hoppas det e vardags motion

2007-09-12 @ 20:20:08
Hälsningar från : r2

Klart att Anna klarade det galant, hon härstammar från Osby o hennes mamma o min mamma var klasskamreter. Go Anna Go Anna

2007-09-12 @ 22:39:40

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits