ambitionen var foton

från 50-årskalaset. Men jädrar jag glömde ta kort. Så det blir inga bilder på alla människorna mitt i livet som firade att väninnan/kusinen/arbetskamraten hade fyllt år. Det var kul må jag säga. Jag kände inte så många men jag träffade en tjej som var lillasyster till en av mina ungdomskärlekar. Vad man är självcentrerad. Hon spärrade upp ögonen på vid gavel och nähe var han det när jag berättade detta. Jag var ju helt övertygad att detta har hon tänkt på allt sedan hon fick klart för sig att festföremålet var vår gemensamma bekant. Hmmmm.

Hemma var vi faktisk i hyfsad tid. Skönt var det idag. För denna dag var härlig. Inte heller det har jag förevigat på bild. Så inte någon höstlig skogsvandringbild heller.

Eftermiddagen avslutades med handbollsmatch. Där skulle jag som "kommunens representant" berätta om alkohol och drogförebyggande arbete i pausen. På två minuter var det uppgjort. Sen klippte speakern bort 1 minut och jag blev skitnervös. Förmodligen så lyssnade folk inte så noga. Maken sa att det var OK. Men nu skiter jag i detta. Kul var det att gå på handboll. Hade även här ambitionen att ta kort på nån av de söta gossarna men första halvlek var jag så nervös och andra var det så spännande så jag glömde av att fota.
Hur det gick? AHK vann. Kul.

Nu är det yttepytte kvar av helgen. Sen ny arbetsvecka. Men snart är det helg i gen.

En tråkig ska har hänt i helgen och det var att när vi kom hem igår satte jag tänderna i en kola och plötsligt var en bit av en tand  borta. Jag hatar den tandläkare som en gång i tiden ägnade sig åt att borra bort så mycket hon kunde av mina sexårständer att det som är kvar av tanden med jämna mellanrum ramlar av. Snart består dessa tänder endast av amlgam och plast. Dagen närmar sig när jag blir tvungen att rotfylla eller vad min tandläkare kan hitta på för otäckt. Usch jag får frossa.


Kommentarer:
Hälsningar från : r1

räds icke älskade väninna. jag äro också extremt tanläkarrädd (förmodligen en gammal dampskada) och var gång jag beträder sörhagalokalen och stirrar in i min journal där det står "TANDLÄKARSKRÄCK" på skärmen, dör jag innombords.
men vet du. jag har rotfyllt en gång. och det var inte alls hemskt. trots alla innan-skrönor och skräckhistorier.
dessutom borde ni anställa en riktig drogsamornare som kan hålla i de där anförandena :) hahaha...

Hälsningar från : Jag

jag tror inte det ännu är dags för rotfyllningen. Det hjälper inte vad du säger. Jag kommer ändå att nästan dö när det väl händer. Gissa om jag hellre hade haft en drogsamordnare där idag haha. Jag får hetsa hon som håller i det. Puss på dig

2007-09-23 @ 19:51:40
Hälsningar från : olsson

När lilldottern var 7 år och skulle dra ut en tand fick hon lustgas.
Lugn och lustig blev hon.
Värt att kolla om vuxna kan få detta.

2007-09-23 @ 20:31:35
Hälsningar från : Jag

Man kan säkert få lustgas om man vill som vuxen men då måste man tråckla sig in i sjukhustandvården. Hoppas på att slippa rotfyllning i stället. Men tack för omtanken.

2007-09-24 @ 22:20:05

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits