ibland har man tur

som idag. Jag vet inte hur irriterad jag var på mig själv för att jag inte såg till att hundens vårta på benet togs bort samtidigt som han kastrerades. Dels skulle jag behvöa ta mig till veterinären igen och dels skulle stackarn vara tvungen att ha sån där tratt på sig som han hatar (här har jag försökt länka till ett gammalt inlägg men lyckas inte). Sen är det ju inte billigt att gå till veterinären hur som helst.

Men idag var det så bra. Veterinären tittade på vårtan och så suckade hon och sa: Är det inte något annat som behöver göras?? Det som är kostasamt denna gång är ju själva sövningen. Sen bränner jag bort vårta och så är det klart. Nej, sa jag, det tror jag väl inte. Då öppnade hon hans mun och sa att han har rätt mycket tandsten. Alldeles för mycket. Och så bra. Eftersom jag fortfarande var kvar i samma försäkringsperiod så sövde hon hunden för att ta bort vårtan. (Det hade hon behövt ändå) Men sen rensade hon tänderna. Sövningen betalade försäkringsbolaget. Så vid det här laget har jag snart tyckt att det varit meningsullt att betala försäkringen.

På köpet fick jag stå ut med att få en föreläsning om vikten av att bortsa hundens tänder varje dag. Eller om jag är lat skrapa tänderna en gång i veckan.

Annars har dagen varit pestig kort och gott.

Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Tänk att det kan bli så bra ibland =)

Hälsningar från : Eva

Trist att din dag inte varit bra.
Men, då kan det ju bara bli bättre i morgon - eller hur? :-)

2007-11-15 @ 21:03:23
URL: http://suntliv.blogg.se
Hälsningar från : Mia

Hoppas det känns bättre idag för dig... Tack för tipset om islyktan, det ska jag ta till mig så fort temperaturen går under nollan igen, för visst är det typiskt..NU REGNAR DET!!! :-)

2007-11-16 @ 08:07:33
URL: http://matmia.blogg.se
Hälsningar från : Cajsa

Vilken tur med försäkringen. Man ska verkligen tänka efter ordentligt när man går till vetten, men det är svårt att komma ihåg allt.

2007-11-16 @ 08:32:47
URL: http://newme.blogg.se
Hälsningar från : Titti

Hej! Tack för kommentaren på min blogg! Tyvärr blev inte natten så bra ändå... Men, men, han lär ju inte krångla så här när han är 15!
Borsta tänderna på en hund? Låter konstigt tycker jag. Det gjorde aldrig vi på vår labrador. Eller var det vi som gjorde fel då kanske.. jaja, hon dog 14 år gammal, så hon måste ju ha mått ganska bra ändå! Guu va jag svammlar, kan det vara trötthet?
Ha en trevlig helg!
Kram fr Titti

2007-11-16 @ 11:01:32
URL: http://dagarimittliv.blogg.se
Hälsningar från : Ulla

Borsta tänderna på hundar! Gör man det? jag kan ingenting om hundar, så det här kom som en nyhet för mig. Jag trodde att det räckte att de gnagde på något. Ja, ja, man är aldrig för gammal för att lära sig saker.

2007-11-17 @ 07:03:57
URL: http://ulla67.blogg.se
Hälsningar från : r1

nu blev jag nyfiken. vad menar du med att försäkringsbolaget betalade sövningen? vi kastrerade ju vå jycke för ett litet tag sen, det gick ju på hur mycket som helst. vi har sån fullförsäkring i agria... menar du att det finns pengar att hämta?

2007-11-17 @ 11:39:56
Hälsningar från : Åsa

Tack gode gud att det finns försäkringar! Hade kostat skjortan annars! Hoppas att allt gick bra där o att ni blev nöjda! Ha en jätteskön helg! Kramar!

2007-11-17 @ 18:39:06
URL: http://snopie.blogg.se
Hälsningar från : Mej till R1

Man har en period på 125 dagar... under denna period har man inte den första självriskkostanden utan betalar endast procent på kostnaderna som är kopplade till det som man får ersatt av försäkringsbolaget. Vår hund skulle göra en operation för sin vårta. Denna kräver sövning. Därför gick denna kostnad på den gamla perioden. Förstår du? Annars får du ringa mig
:)

2007-11-17 @ 22:35:03
URL: http://gutta.blogg.se
Hälsningar från : r1

jag antar att ett samtal är nödvändigt. glöm inte att jag skolkade hela högstadiet.

2007-11-17 @ 23:09:45
Hälsningar från : r1 igen

betalade ni inte fullt belopp på första operationen då? det var detta jag menade... alltså, om vår vovves operation kostade 4500, och han är försäkrad från nos till svanstipp, kan vi få ersättning då? (vädrar julklappspengar).

2007-11-17 @ 23:11:46
Hälsningar från : mej till R1 igen

På första operationen som var i september så betalade vi typ 4000 nåt. Sen var det en grej som inte blev gjord som också var inom försäkringen. Men vi betalade ju lite denna gång också men inte det där största första beloppet som är procent på basbeloppet eller nåt... Det ingår i en period om 125 dagar runt om den operatiónen som var försäkringsberättigad. It´s a jungle out there you know.

2007-11-17 @ 23:20:01

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits