spa + fästning + ark + clark

Efter att ha tagit del av diverse åsikter kring helgens stora begivenhet, melodifestivalen, verkar jag ha gjort en helt riktig prioritering.
På lördagen packade jag och väninnan in oss i bilen tillsammans med våra två tonåriga döttrar och begav oss till Varberg. Där vidtog shopping, god lunch och sedan inchekning på stadshotellet med tillhörande SPA. Vi lögade oss och njöt fulla drag. Hann även med ett pass yoga. Dottern tyckte det var tråkigt. Långtråkigt. Det hände absolut för lite. Massagestrålarna i "Vitality-poolen" var för hårda så hon flög iväg, Det var för djupt och för kallt vatten. Hon tyckte att de varma källorna var OK. Efter badet var det så dags för ovan nämnda yoga. Efter att ha långletts i badet var t.o.m. ett yogapass kul tyckte hon. Det hände ju i alla fall något! Sen fick vi massage det var skönt.

image59 Så här vackert var det. Vi låg i det varma badet och spanade ut över havet och fästningen. I sanning rogivande.

När alla andra såg på Eurovisionsschlagerspektaklet åt vi middag. Trerätters med tillhörande vinpaket. Härligt.
Sen hängde jag och väninnan i baren. Där hände det inte mycket kan jag säga men vi hade trevligt och hann prata. Så här i efterhand var det ju mycket bättre än att se på en deprimerande omröstning.

Idag hemma igen efter att ha stannat till på Allum. Vad stort det är..... En uppvaktning av våra vänners dotter som konfirmerades i helgen stod på schemat. Maken hade köpt en riktigt bra och uppskattad present! Alldeles själv! Men med vissa instruktioner från dottern. 
 Ett sånt här var det , fast med en berlock kan tilläggas. 

Hemma igen och bara så seg. Men till slut tog jag mig upp ur fåtöljen för att springa en runda. Det var vad man kan kalla andens seger över kroppen.

Nu dags att sova. I morgon jobb igen. Jag skall till Herrljunga! Tror bestämt att tanken är att lunch intas på Gyllene Kärven. Mest känt för att det var där som Clark Olofsson greps en gång när han var på rymmen. Det var 1976 och han satt som bäst och åt middag och drack grogg. Man kan läsa om detta på en vägg tapetserad med tidningsartiklar på nämnda hotell.


 

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Det var väldans vad det shopas......får ni plats med allt i garderoberna :) Ringde dig igår men då var du ute och sprang.

2007-05-14 @ 07:36:18
Hälsningar från : Maria

Jaaa du gjorde rätt som ej kollade på schlagern, man blir bara upprörd i onödan;)
Ni verkar ha haft mycke trevligare =)
Kul att du kikade in hos mig!!

Hälsningar från : Karin

Oooh, vad härligt med SPA, det kanske jag med skulle unna mig!Har ju faktiskt betlad semester i år =) Ja, Eurovision var inget att se, lika bra att lägga ner...

2007-05-14 @ 14:11:42
URL: http://karinrosa.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits