förvirrad man

Måste dela med mig. I morse knackade maken lite försynt mig på axeln. Jag sov kan tilläggas, vilket jag brukar göra lördag och söndag 7.30. 
-Det har uppstått en lite komplikation, sa han. (exakt så)
-Hmmm sa jag.
- Du vet jag köpte presenter till dig men jag hittar dem inte.... Jag var upp klockan 4.30 inatt och skickade sms till dottern för att om möjligt få kontakt med henne om hon visste.....
-Hmm, sa jag igen..(mitt språk är inte så varierat vid den tiden, försökte hålla mig kvar i sömnen)
-Jag tänkte att du kanske vet.....
-Aha sa jag, det var den påsen som jag hittade mitt på vardagsrumgolvet, jag trodde det var sonens fördelsedagspresenter så jag la dem där jag brukar lägga sånt.
Maken tog en runda i huset och kom sen tillbaka och suckade lite lättat.

Sen var ju allt gott och väl.

Nu var det dags för nästa grej. Han har drabbats av arbetslust. Skall slipa trädgårdsmöblerna.
-Vet du var förlängningssladden är??
-I förrådet kanske...
-Nej där var den inte. Kommer in efter en stunds letande.
Jag går ut och letar, det är ju också ett bra sätt att tänka efter på...
-Du den kan inte vara i garaget. Du har säkert använt den i vinter till motorvärmaren.... Japp där var den!

Kommentar från sonen: Hittade du den? Jag visste väl det...

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Har väl varit på roligare kalas...


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits