dottern är fattig

och hennes plånbok tom. Hon var häromdagen mycket ledsen över att  hon höll på att bli pank. Så då gick hon och köpte en tröja för 500 pistoler. Nu har hon inga pengar alls.... Hon har försökt att sälja ett presentkort till sina föräldrar.... vi har däremot inte köpt det av henne. Så nu har vi gjort en överenskommelse. Hon ska hjälpa till med olika saker här hemma. Enligt prislista.
Här kommer lite exempel:
Gå ut med hunden 10 kronor
Tömma diskmaskinen 5 kronor.
Dammsuga 50 kronor per våning
Våttorka 50 kronor
Torka av skåp, spis, diskbänk 50 kronor
Det riktiga kapet gör hon om tvättar av garageporten. 100 spännn.

Hon gnällde lite för den låga ersättningen vid hunden och diskmaskinen. Men det tycker jag är riktigt eftersom hon ju normalt sett skall hjälpa till med detta också.

Kan jag använda tröjan i morgon frågade hon? Ja sa jag för du har ju köpt den och får pengar allt eftersom....

Det är inte lätt att vara förälder alltid. Och inte att vara 15 heller när man vill så mycket.....

Nu ska jag städa annars blir jag väl pank :)

Kommentarer:
Hälsningar från : Karin

Nej du, att vara 15 är inte lätt det kan jag skriva under på, haha...men att vara förälder verkar inte helt lätt alla gånger heller...men era verkar vara väl uppfostrade och bra på alla sätt och vis...värre var det med oss, haha!

Hälsningar från : Moster

Haha.... jag kommer fortfarande ihåg de första gångerna som jag träffade er familj......men på det hela tycker jag att ni har blivit bra :)

2007-05-25 @ 23:37:24
Hälsningar från : Tessan

Smart...Tänk vad fint det kommer & vara när du kommer hem från arbetet :)

2007-05-26 @ 08:26:22
URL: http://guapo.blogg.se
Hälsningar från : Jag

Tessan: Hittills har jag inte märkt så mycket förutom att hon igår hade gjort en riktigt fin städning av köksluckorna och dito bänkar. Annars så tror jag inte att risken är väldigt stor att jag blir utfattig :)

2007-05-26 @ 14:12:40

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits