Växlande

har det varit idag. I arla morgonstund gav sig sonen och maken iväg. Den första för att spela fotboll och den andre för att agera parkeringsvakt. Detta inom ramen för Bil-Nilsson Cup. En mycket väl genomförd och bra arrangerad fotbollscup som Alingsås IF genomför varje år. På Mjörnvallen som jag tycker är en av de vackraste idrottsarenorna i vår del av Sverige.
Den ligger vid sjön och ja fint är det. Här är en bild på entrén:
 

Jag sov vidare. Halvtio drabbades jag av en chock. Dottern som sovit borta under natten dök upp i något som ur hennes perspektiv sett var att betrakta som arla morgonstund oxå. Förklaringen kom snart. Hon skulle iväg och shoppa. Nåväl jag kom upp och hon och jag åt frukost på den nymålade altanen. Fantastisk skönt.

Sen hann jag iväg för att se på åtminstone en match i sonens gruppspel. Denn vann de med betryggande siffror. Lite nervöst var det eftersom de på grund av andra resultat kunde bli tvungna att vinna med rätt många mål för att gå vidare. De gick till kvarten men där fick de se sig besgrade i en rätt jämn match mot ärkerivalen Holmalund.

Sen var det middag och till slut fick jag möjighet att enbart njuta av solen och läsa i min deckare. Den måste jag snart vara klar med så att jag får sätta tänderna i Stieg Larssons senaste. Det är inte helt enkelt. Jag somnar nästan alltid när jag börjar läsa. Etta par sidor och sen är det klippt. Är väl helt enkelt väldigt trött i grunden.

Ett bra avslut på denna dag kommer att bli en löprunda. Men jag får vänte en stund så att det blir lite svalare.

Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits