så var det klart

Nu kan vi föräldrar återgå till våra vanliga vardagssysslor. Vi har iofs fortfarande semester men vi hade ju tänkt göra lite "måste"-saker innan den riktiga vardagen hugger in igen.

Ja sonen åkte alltså ut idag.... Men han var trots detta glad. De kom tvåa i gruppspelet vilket innebar att de gick till A-slutspel, och det är ju som alla vet det som är det "riktiga slutspelet". B-slutspel är bajs som han så målande utryckte det hela.

De spelade en match på förmiddagen, mot ett engelskt lag, som de vann med 2-0. Bra spel, kul var det, alla kände sig nöjda när man pausade för att spela den första matchen i själva cupen. Det var alltså denna match de förlorade, och nu var det ju vinna eller försvinna som gällde. Våra killar gjorde en riktigt bra match men det räckte inte ända fram. Dessutom var det en domare som förutom att han gjorde en del märkliga domslut hade missat att matchen var 2 * 25 minuter. Det innebar att matchen först blev 10 minuter för kort.... med diverse konstiga avbrott. Det slutade med att de fick spela 10 minuter. Det hjälpte dock inte våra killar.
Men när vi åkte hem så var alla trots förlusten nöjda. Sonen hade gjort en kanoninsats i målet och de mål som han trots allt släppte in kunde han inte göra mycket åt.

Slutligen en nagellackrapport. Det svindyra kvalitetsnagellacket som jag köpte häromdagen har visat sig leva upp till förväntningarna. Det ser fortfarande mycket bra ut. Jag la på det i lördags och det är fortfarande i högst presentabelt skicka. Det är bara på vänstersidan på högertummen som det har slitis bort. Och det mina kära vänner beror på "enter"- tangenten. Så i fortsättningen kommer jag att köpa dyra men bra nagellack ( i den mån jag tänker köpa några).


Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits