nu är det här

det nya året. Dags att börja öva på att skriva 2007. Det brukar ta ett tag innan man har vant sig. Ja detta är väl ett smärre problem i livet.

Gårdagen förlöpte på sedvanligt sätt. Ett strålande väder på dagen inbjöd till en härlig promenad. Väl hemma slogs nyårspaketen in. Rim förfärdigades. Jag var väldigt nöjd med mitt. Vi hade på ett tidigt stadium bestämt oss för att börja iordninggörandet i tid så att vi skulle komma i tid. Men kära nån så stressigt det blev till slut ändå. Jag sprang omkring och letade efter än det ena och än det andra. Samtidigt satte jag maken i arbete med att leta efter saker som jag precis förlagt. Ack, ack.

Men, kors i taket, vi kom i tid. Inget hade vi glömt. För säkerhets skull hade vi inte ens avlägsnat skumpaflaskorna, vilket var vårt ansvar, från bilen efter inköpet. Ja det har alltså hänt ett tidigare år att vi glömde just dessa. Jag måste säga att det visar på ett oerhört stort förtroende att ändå våga låta oss ta detta ansvar igen. Vi kom också ihåg efterrätten. Den har vi faktiskt aldrig glömt.... det var förrätten vi glömde ett annat år.

Middagen avnjöts. Allt var så gott. Alla var glada. Barnen trevliga.

Sen var det dags för den sedvanliga nyårspresentudelningen. Och därefter traditionell pakettävling. Det är väldigt kul att se både mer och mindre vuxna människor kasta sig in med liv och lust för att på slutet vinna en kola. I år var det innersta av paketen mycket svårforcerat. Svågern ropade med ångest i rösten: Akta parketten den är inte vår längre.

Sedan var klockan plötsligt midnatt. Skumpa och raketer och ösregn. SMS gick inte att skicka. Som vanligt. Därefter fortlöpte festandet med oförminskad styrka.

Idag är en annan dag skulle man kunna säga. Jag packade tre kartonger hos systern, De skall flytta i morgon. Heder åt dessa att ändå ha nyråsfest. På eftermiddagen anträddes hemfärden. Vi har fått i oss lite thaimat. Nu är det dags att sova.

I morgon är det nästa dag på resten av mitt liv. Arbete men också lunch hos r3. Planering på hög nivå skall genomföras. Så godnatt.

Kommentarer:
Hälsningar från : r1

planering o planering..

2007-01-02 @ 11:46:28
Hälsningar från : Me

Anar jag en cynism bakom orden :)

2007-01-02 @ 20:53:43
Hälsningar från : r1

verkligen inte :)

2007-01-03 @ 09:42:30
Hälsningar från : lilla jan

Gillar
I morgon är det nästa dag på resten av mitt liv.

2007-01-04 @ 10:51:24

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits