vädret är väl både trist

och trist att prata om. Ändå är det väl en av de saker som vi i detta land ägnar mycket tid åt att prata om. Nu har jag och maken just kommit hem från en sån promenad när man känner sig småfuktig eftersom det regnar men ändå inte regnar. Alltså det jobbigaste med vädret i den här delen av landet är att det liksom aldrig bestämmer sig. Igår var det åtskilliga grader kallt och strålande sol. Underbart. Det var förvisso rätt kallt när vi var ute och tog den sena promenaden. Men ändå härligt. Idag när jag vaknde var det bara allmänt blött igen. Ett regn som kryper in överallt.

Det är tur att man för det mesta är inomhus. Igår gjorde jag lite julpyssel. Något som jag inte annars är så intresserad av. Är inte den där pyssliga typen. Men jag hade fått inspiration av en kompis. Hon är verkligen sådär genuint diktig på att göra saker och pyssla till det. Gör alltid fantastiska dukningar med enkla medel osv. Hon hade i alla fall plockat upp en kul idé. Man tar en amaryllis och klär själva roten med mossa. Sen hänger man upp hela härligeheten i fönstret. Sedan är tanken att den skall växa och frodas.
Så här der den ut idag. Jag bara väntar på att den ska växa och slå ut.


Lite kul eller hur?

Kommentarer:
Hälsningar från : olsson

annorlunda men kul ,ser ut som en....anknäbb

2007-12-05 @ 20:52:52
Hälsningar från : Mia

Det där var en kul idé! Undrar om man får sno den? *L*

Hälsningar från : Cajsa

Vad häftigt, du måste visa sen när den slår ut. =)

*viskar*
(i min perversa hjärna ser det ut som en snopp)

2007-12-06 @ 08:47:12
URL: http://newme.blogg.se
Hälsningar från : Alex

Håller med, kul ide! :)

2007-12-06 @ 18:38:56
URL: http://nattfari.blogg.se
Hälsningar från : Helena

Olsson: Anknäbb????
Mia: Det är klart du får har ju själv snott den, idén alltså
Cajsa: Jaha du där ser man...
Alex: Visst är det!

2007-12-06 @ 20:02:11
URL: http://gutta.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits