Olika nivåer - kontakten med rötterna eller kvinnor åldras långsammare än män

dagen har bjudit olika nivåer av fotboll och därtill hörande upplevelser. Sonen står ju i mål och är 94:a. Att vara målvaktsmor är i sanning en i högsta grad påfrestande historia. Idag var han extrainkallad för att spela fotboll med AIF:s P92-lag. Det kan ju vem som helst förstå att dessa två år större gossar var mycket större än min lille gubbe. Dessutom visade det sig att det mötande laget mestadels bestod av 91:or. De är ännu större. Jag är rätt stolt över min son som är en hyfsat bra målvakt. Förutom att stå i sin egen årsgrupp blir han då och då inringd till de lag som är lite äldre. De matcherna är inte lika nervösa att titta på som de i hans egna lag. Bar han i de matcherna är hyfsat bra så är han nöjd - och då jag nöjd. Men matcheran i hans egna lag är alltid riktiga rysare.

Idag var det alltså dax för ytterligare en inringningsmatch. Den gick av stapeln på landet i den by där jag själv bott i 15 år av mitt liv, närmare bestämt hela skoltiden. Sen flyttade jag. Lite senare även mina föräldrar. Det innebar att kontakten med mina rötter blev mycket liten. Det händer ju lite i de år när "man blir vuxen" .....
Nu tänkte jag att det kunde ju vara kul att åka med och se om man kände igen någon. Föräldrarna som i någon mån har försökt att knyta ihop sina liv har numera en sommarstuga i nämnda by. Så de fick också hänga på. Och tur var väl det. För de i generationen känner ju igen mina föräldrar och pratade med dem och pekade glatt ut gamla skolkamrater och deras barn. Och jag bara konstaterar: Tjejerna känner man igen men killarna. Kära nån. De är verkligen inte sig lika. Och med en högst ovetenskaplig undersökning så tror jag att det beror på att de åldras snabbare än kvinnor.

Sen så begav vi oss hemåt.. Lyssnade på radion och minsann. Spelade inte Elfsborg oavgjort mot vadet nu hette laget. Alltså match mot Valencia. 500 spänn. Per biljett. Är det sansat?? Sonen tycker det . Maken lutar också åt det. Sen är ju frågan om man kan få tag på några biljetter  när de släpps i morgon klockan 10. Och vem som ska genomföra den bevakningen. Kvalificerad gissning. Är att detta uppdrag kommer att ligga på mig. Och så glömmer jag väl av det.

Sen var det derby mellan de lokala lagen AIF och Holmalund. Denna match slutade med att AIF vann. Kul.
 
Och hur gick det nu för sonen. Jo det blev tyvärr förlust. En stenhård frispark gick in strax under ribban. Och sen blev det ett lobbmål. Utespelarna tryckte på och borde fått mer än det enda reduceringsmål som åstadkoms.
Sonen var i alla fall nöjd med sig själv. Och som sagt. Då var jag också nöjd,

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Hmmm om mannen och sonen vill gå på fotboll så får de väl fixa sina biljetter själva....varfört ska du göra det ? Curlingfrun/mamman ;)

2007-08-08 @ 23:23:31
Hälsningar från : jag

handlar om tillgång till dator....

2007-08-09 @ 09:33:47

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits