back to reality

eller hemma igen. Nu har jag och dottern, tillsammans med hennes väninna, varit och hälsat på lilliasystern i Stockholm. Mycket shopping blev det. Vi gick och gick och hann också med en sväng i Gamla Stan och vias slottet för flickorna. Man kan ju inte bara konsumera. Mycket pengar gick dock och jag tänker inte gå in och kolla saldot än på några dagar :)

Fast när det gäller shopping så tar det mycket tid i huvudstaden. Litet hets blir det över det hela. Lite pauser behövdes då och då, farmför allt för oss litet äldre. Så vi tog en latte på Sosta Bar. Det var verkligen gott kaffe där. Eftr ytterligare lite shopping blev det lunch på NK. Då blev vi varse att det är skillnad på folk och folk. Precis när vi hade satt oss och i och för sig väntade på halva gänget som stod i en "fetlång" kö så kom Adam Alsing och satte sig vid bordet bredvid oss. Vem fick menyn först? Ja inte var det vi. När han hade beställt så fick vi kontakt med servitrisen och jag undrade litet syrligt om vi också skulle kunna få titta på menyn. Ja då sa hon och låtsade som det regnade. Det blev ingen dricks kan jag säga.

Slutligen måste jag säga att min syster och hennes man är riktiga pärlor. De ställer verkligen upp och ordnar så bra när man kommer upp.

Ja, som sagt, nu är det dags för att dammsuga här hemma :)

Kommentarer:
Hälsningar från : den andra helena

men heeeej! jag har också varit i stockholm denna veckan! på regeringskansliet visserligen, men ändå! gått vilse tusen gånge och ahndlat massa onyttigt (gud vad skönt det är). i dag har vi dock varit på cirkus hela familjen (utom maken som tyckte han måste gräva).

jag tycker alla ni borde styra kosan till götet snart. ja, för en afterjobb i linnéstan. eller??

pössa!

Hälsningar från : Jag

Ja det vore väl trevligt. Det blir ju mest barnen som handlar när det är så där. Nästa helg är det dags att besöka rikets tredje stad.

2007-04-22 @ 19:54:21
Hälsningar från : olsson

Malmö? är mysigt.
Jag hänger gärna med på efterjobb i götet.
Firar helgen i Barcelona ,aldrig varit där men det blir nog härligt.

2007-04-27 @ 00:01:58
Hälsningar från : Jag

Malmö var mysigt. I Bracelona var vi förra året. Mersmak.

2007-04-29 @ 22:22:06

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits