Ja så hände det som jag innerst inne anade

... alliansen vann. Alliansen. Det är väl en intressant omskrivning för "den borgerliga fyrklövern". Det låter som om det är nåt slags fotbollslag som har planerat upp en serie. I serien får vi se vilka som kommer sist. Och vilka som vinner. Jag har mina funderingar om denna liga. Skall bli spännade att se om de lyckas hålla samman. Det blir väl annorlunda att vara överens när man inte är i opposition utan i stället ska sy ihop nån slags budget. Alla kan ju inte bara få mer några måste ju stå för fiolerna.

Det är rätt ledsamt när man tänker på den gångna valrörelsen. Nu har jag väl inte engagerat mig oerhört mycket. Men jag har i alla fall konstaterat att "plånboksfrågorna" har dominerat. Vi vill sänka fastighetsskatten. Vi tar bort förmögenhetsskatten. 1000 kronor mer i plånboken per månad. Men vem betalar? Denna lilla undrar är jag väl inte ensam om. Det skall också bli intressant att se de arbetsskygga, krumma individerna ta alla de jobb som de till varje pris har undvikit på grund av en tidigare oförskämt hög a-kassa.

En liten deppig reflektion så här dagen efter.

Kommentarer:
Hälsningar från : r1

ja, en av dessa arbetsskygga är ju jag. det har vrerkligen varit ett helvete att hålla sig undan alla erbjudanden som haglat över mig. tur det är över nu.

2006-09-18 @ 22:07:17
Hälsningar från : Me

Jag är glad för din skull. Puss

2006-09-18 @ 22:34:17

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits