apropå sjukvård och skattemoral

Jag är lite dubbel till svensk sjukvård. När jag har råkat ut för typ allvarligare saker... trillat av hästen eller så har det varit kanonbra. Proffsigt och bra har jag blivit omhändertagen. Men på basnivå funkar det verkligen inte bra. Maken behöver göra ett smärre ingrepp, typ ta bort en leverfläck, och ringde till vårdcentralen. Där blev det kalla handen. Nej de tyckte att han skulle ringa till en privatläkare. Han är tålmodig och snäll min man så han ringde till en läkare. Där säger de vänligt att först behöver han ha en remiss.... från vem då frågar jag mig... Han suckade och slutligen hittade han en ny läkare som tog emot honom på stubberten. Men smakar det så kostar det. Det var lite mer än normal vårdcentralstaxa förstås. Vi betalar varje månad utan att gnälla en massa skatt. Och jag tycker att samhället erbjuder mycket bra MEN sånt här undergräver skattemoralen.

Kommentarer:
Hälsningar från : r1

svensk sjukvård är perfekt i akutlägen. det betyder, att man bara skall åka dit då det är akutläge.

2006-09-14 @ 23:04:49
Hälsningar från : R3

Precis ! Sonalyckan den äldre har fått bra sjukvård hela vägen , snabbt och effektivt som jag skrev på hans blogg men tyvärr funkar inte hela kedjan. Dessutom...din man har väl många års träning.....det där lugna menar jag :)

2006-09-15 @ 07:25:03

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits