Svarta barnflickor har väl vart och vartannat hushåll?

Idag satt jag i godan ro och körde bil. Lyssnade på radion. Satt och småmyste medan man rotade kring i dessa obetalda tv-licenser, svarta barnflickor ( - det är väl bra med integration förresten?) och allt vadt nu är med de nya alliansminstrarna. Jag skricakde och småskrattade. Det var lite olika vinklingar i olika typer av radioprogram. Det var någon käck reporter som hade kommit på att man kanske borde kolla upp vad en  "riktig" gammal moderat tyckte om dessa frågor. Så vad görs. Jo han ringde upp Ulf Adelsson. Han bör väl veta. Detta var vad han hade att förtälja. Den moderata verkligheten kändes plötsligt verkligen långt borta.

Jo gamle Uffe (kan man skriva så?) sa att det var en risk Fredrik hade tagit när han plockade in ministrar som inte förstod att kraven på en politiker är mycket högre än på andra (läs vanliga människor). Så han tyckte att det var mycket beklagligt detta som hade uppdagats och det uppenbarligen var så att dessa människor inte förstod bättre. Sen förstod jag att det var nåt jag hade missat i livet. Jag är inte som alla andra för.....

I och för sig var det trist att dessa kvinnor hade anställt barnlickor svart, det går ju inte när man ska vara politiker, men å andra sidan var det ju så att var och vartannat hushåll i Sverige ju har svart anställd barnflicka! Så det var ju inte så mycket att egentligen bli upprörd över.

Jo jag tackar. De flesta av oss är nog hänvisade till den kommunala barnomsorgen och får själva hämta och lämna våra barn.

Nog om denna andra värld i Sverige.

En liten anna upplevelse. Idag har 14-åringen dammsugit.... jag är väldigt vaksam och på min vakt.

Nu är det dags för rödvin och säsongen sista grill.


Kommentarer:
Hälsningar från : R3

jag kan inte förstå varför jag inte får fria händer om jag lovar att städa jätte fint :) Dessutom...du verkar en aningens misstänksam tycker jag. Även dottern kanske har vaknat upp och vill ha rent och snyggt runt omkring sig......å andra sidan...man känner sina löss på gången.....hon kanske vill förhandla om högre månadspeng ?

2006-10-14 @ 11:39:08
Hälsningar från : Me

han har precis gått in i ett nytt läge detta skedde innan städmanin. han har hela barnbidraget. inte harde hon mycet att leva på efter tre dagar men hon håller ut. och nu räknar hon dagarna...

2006-10-15 @ 12:01:08

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits