chocken var stor och IKEA

nu funkar det. och det blir två inlägg publicerade på direkten ett för igår och ett för idag.

Det för idag är ju ännu inte skrivet men det är ju under produktion just nu.  Idag är det fredag. Sug på den. Trots allt elände i världen så är det fredag och det är ju så himla skönt. Att ha två dagar framför sig av ingenting eller allting. Ja så är det. Man kan välja att använda dessa dagar till det man själv önskar, om man tar makten över sin helg.
Denna helg skall vi inte göra så mycket. Mest ta det lugnt. Därför inledde vi med ett IKEA-besök. Haha, hur lugnt är det? Kom hem med en blå kasse med olika pryttlar i för en tusenlapp. Men det är trevligt att gå och rota fram servetthållaren eller ljusbrickan. Och tänk vad bra det blir med alla värmeljus i mörkret. 

På IKEA träffade vi två gamla bekanta. Som precis kommit tillbaka till Sverige från over there. VIsst är det märkligt att det händer. Så trevligt och kul. Maken fick stark bekräftelse vilket alltid  är bra.

Nu är det natt. Snart dags för sen kvällspromenad (hunden). Och tack vad glad jag är för så mycket. Även om inte allt är perfekt så är de viktigaste bitarna bra. Vad jag kan vara tacksam.

Ha det alla ni som jag tycker om och bryr mig om. Bekräfta varandra och tillåt varandra att växa.

Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits