att göra eller inte göra

kan också vara frågan. Läste föresten idag på aftonbladets hemsida om att nu börjar reaktioner komma mot att man skall lata sig på jobbet. Det har tydligen varit litet inne ett tag. Inte vet jag för det har jag verkligen inte hunnit.

Däremot har jag latat mig idag. Gott mos, som makens brorsdotter skulle säga. Jag har varit ute en sväng med den lille hunden. Det var i och för sig lite aktivt men faktiskt bara underbart skönt. Det blåste utav bara den men det tycker jag är rätt härligt. När det inte regnar och så förstås. Och det gjorde det ju inte idag.

Sen kom pojkarna i familjen hem. Då skulle vi laga mat. Det vi gjorde var nån mer nyttig variant av pannbiff. Med ärtpure, rödvinssås och grillade tomathalvor till. Sen var receptet lite knapphändigt så det blev inte helt rätt allting. Men gott.

Häromdagen fick maken ett ryck och köpte en bib med ekologist rödvin. Gör inte det säger jag. Av detta skäl åt vi då ovannämnda rödvinssås idag och igår boeuf bourgignone. Vinet är ännu inte slut.... är inte säker på att det kommer att ta slut.... nån maträtt nästa helg också kanske kan rädda oss från att göra det som återstår som lösning - hälla ut eländet. Fast maken tyckte att från det tredje glaset var det hyfsat...

Ja vad mer att säga om helgen? Inte så mycket men det var en mycket bra helg. Avslutade med ett pass poweryoga. Det passet blir bättre för var gång man går. Pratade med väninnan på fredagsafterworken. Hon sa att det kanske hon kunde vara intresserad av. Vi får väl se.

Kram till alla

Kommentarer:
Hälsningar från : Anonym

ah ha ha ha... roligt :-D

2006-10-09 @ 21:44:07

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits