Ful

Nu är jag förkyld och jag känner sig alltid så ful när man är förkyld.. Snorar, fräser och nyser. Usch!

Idag är det fars dag. Jag läste på väninnans blogg där hon funderade på hur vi uppmärksammar våra föräldrar. Bra skrivet tycker jag. Maken fick en jättefin present av sin panka dotter. Jag bara måste dela med mig av denna!
"Känner du att inga käder passar längre och behöver köpa nytt men vet inte VAD du ska köpa. I sådana fall ska du vara glad. För i och med detta erbjudande får du en  personal shopper. Detta är vad jag skulle vilja kalla ett once in a lifetime experience. Det brukar vanligtvis kosta mycket pengar men du får denna stora hjälp helt gratis." Slutklämmen var inte heller så dålig: " Detta får du bara för att du är världens bästa pappa och du förtjänar det för du har gått ner så mycket. Jag är stolt  över dig."

Ja man kan säker ha synpunkter på det ena och det andra i detta presentkort. Men dottern var nöjd och fadern såg rörd ut. Han ser nu fram emot denna nya erfarenhet.

Just nu är han ute och fixar på gården, med en massa andra pappor, eftersom det spöregnade igår och städdagen blev uppskjuten. För min del så har jag tagit ledigt från dylikt eftersom jag inte känner mig så frisk. Sonen är ivägkörd till innebandysammandrag. Hela dan går åt till detta. Hoppas han klarar sig med matsäck och pengar... Denna ständiga oro över stort som smått som fööärldraskapet medför.

Dagen i övrigt erbjuder kaffe hos min pappa. Film: Förhandvisning på Marie Antoinette regisserad av Sofia Coppola.
17167-27 

Sen får jag se hur jag känner för att se på Exit.

Kommentarer:
Hälsningar från : R3

kan du tänka dig...ibland kan ändå en förkylning komma i rättan tid....du slipper sopa gården :) Dessutom...va då ful......lite snor gör ingen naturligt vacker kvinna ful.

2006-11-12 @ 10:54:50
Hälsningar från : Me

det är väl det som följer på. Röd, fnasig näsa.... osv. Men jag får väl försöka känna mig naturligt vacker. Puss på dig.

2006-11-12 @ 10:56:40
Hälsningar från : r1

ja... jag känner av ¨åt skit i halsen å näsan ja me. jävla helvete om jag blir sjuk!!!

2006-11-12 @ 17:08:36
Hälsningar från : Anonym

Nu har jag varit på Marie Antoinette. Ingen Exit för mig. Jag är förkyld. Nyser och snorar. Jag hatar att vara sjuk.

2006-11-12 @ 18:08:13
Hälsningar från : R3

Undrar hur det går för dig/gåt för dig på planeringsdagen....gnälligt och grinigt som vanligt ? Tips för dagen är att du , när du kommit hem, bäddar ner dig med en skvallertidning, chokladpraliner och en konjak. Låter man och barn laga middag och städa, i morgon kommer du att må mycket bättre ! eller kommer till min soffa och tittar på 80 tv-kanaler....

2006-11-13 @ 10:59:32
Hälsningar från : lilla jan

honung är bra mot förkyldning,fast jag tror du tog en för liten whisky

2006-11-13 @ 17:55:49
Hälsningar från : Me

Fram till c:a 12:30 gick det bra. Sen blev jag sämre.... magnecylen slutade att verka.... annars var dagen bra

2006-11-13 @ 19:29:04

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits