På mångas begäran

Här kommer en reseskildring från Barcelonatrippen

Lördag den 29/4. Tidigt upp. Som vanligt var jag hispig för att vi skulle komma försent till planet - vilket ännu aldrig inträffat. En gång sprang vi in som sista personer i bussen till planet på "final call" men det är väl det närmaste vi har kommit att missa. VI hann alltså även denna gång.
Sen spenderade vi några trista timmar i Frankfurt. Fast det var rätt skönt att varva ner och bara vänta också.
Framme i Barcelona strax innan tre. Tog en taxi till hotellet för vid det här laget vill vi inte trängas på de allmänna kommunikationsmedlen. Hotellet var enkelt men som maken säger. Huvudsaken är att det är rent och att sängenär OK. Liten stadsrundtur. och promenad vid havet.
God mat på trevlig restaurang. Och sen var det dags för det som maken väntat på FC Barcelona - Cadiz. Det var en smått religiös upplevelse. Jag kan ju inte påstå att min entusiasm var lika stor som hans. ("titta vilken plan", "vilken arena", "vilket spel" etc) Men det var ett kul skådespel. Och jag tog en massa kort så att barnen kunde få titta på Henrik Larsson och allt vad de nu hette.
Nästa dag var det söndag. En massa muséer var vi på. Dock inte Picassomuséet - vägrade stå i en timmes kö för att gå in. Denna dag var inte så varm. Men helt OK god mat på trevlig restaurang.
1:a maj gick i Gaudis tecken. Solen var framme. Inga demonstrationer. Lite trevliga barstopp här och var. Trerätters på kvällen. Crema Catalana skall vara katalansk!
Sen var det dags att åka hem. Nu åkte vi tåg och buss till flygplatsen och hej vad det gick. Min "missa-planet-ångest" fick sig en rejäl påfyllning när vi var tvungna att byta från tåg till buss. Mitt på dan i Barcelona med all trafik.... röda ljus och köer. När vi väl kom fram var det världens längsta incheckningskö.... men vi hann. Och kom hem på exakt utsatt tid.

Detta är vad som förtäljs resten kan ni bara fantisera om.

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Det lät ju trevligt....vi som undrade efter smaskiga detaljer fick ju inget veta........vi kanske ska prata med din man istället ?

2006-05-04 @ 22:05:58
Hälsningar från : Me

Haha... det kan ni ju försöka med, måste ju värna om min hemliga appearance :-)

2006-05-04 @ 22:11:37
Hälsningar från : Pia

Typiskt svenskt !

2006-05-04 @ 22:19:48
Hälsningar från : Me

vet inte det... men man har ju sina olika personligheter... oavsett nationstillhörighet...

2006-05-04 @ 22:29:19
Hälsningar från : den andra

ni har spelat poker antar jag.

2006-05-05 @ 15:10:07
Hälsningar från : Pia

Icke.....UNO

2006-05-05 @ 15:58:27

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits