svärmar av människor...

...drog fram genom stden likt gräshoppor på jakt efter något att konsumera. Jag pratar om stadens festival. En festival som byter skepnad med solen. På dagen full av folk som handlar, spelar och äter vad som bjuds.... gemensamt har de att de ganska snart har lyckats göra av med en hel del pengar. För att inte tala om barnen som med förhoppningen om att vinna lägger sina sparpengar på lotter mm. Plötsligt är fickan tom ooch med sig har de en ful slips med någon töntig sentens typ "Bakis" eller nåt annat absolut lika vidrigt. Dagen rullar på och framåt kvällen drar hopar med tonåringar kring. De är på jakt efter spänning på olika sätt. Öltälten finns och ibland slinker det in små alldels för unga ölkonsumenter. Så småningom fylls tälten med vuxna som allt efter kvällen lider regredierar till samma nivå som tonåringarna. Det är klart att ungarna tror att det är så man ska ha kul.

Ja det är väl en kort sammanfattning av festivalen i staden.

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia /R3

Märklig tillställning......vad kostar denna festival skattebetalarna ????

2006-06-17 @ 23:25:42
Hälsningar från : Me

Mmm det kan man fundera över också. Men framförallt undrar jag om det är kul?? Vad är det som är kul. Dricka öl ur mjka plastglas...

2006-06-18 @ 00:10:58
Hälsningar från : Pia /R3

Äckligt.....ölen samakr inte alls gott i plastglas. Dessutom e de dyra så jag kan tycka att man kan kräva glas ! Nu åker jag till Orust, hör av mig senare för rapportering

2006-06-18 @ 08:39:18
Hälsningar från : Me

OK är i Gbg på eftermiddagen. Vi kan väl höras

2006-06-18 @ 11:46:45

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits