Rapport från husmorssemestern

Nu har jag varit här i ett dygn... lugnt och skönt. Jag kommer inte att lägga ut några hemska bilder på någon ... idag i alla fall. Sparar dem i kameran... att ha för kommande behov.
Igår landade planet med mig i utsatt tid. Jag fick tag på en taxi .. ja, jag bestämde mig för det till slut eftersom Pia om och om igen framförde hur oerhört besvärligt och tidsödande det är att åka med buss. Allt gick bra och vid 12-tiden var jag i Torrevieja. Bistod väninnan med några tag i norska lägenheten. Sen började det. Detta är den ultimata husmorssemestern. Vi åt lite tapas och tog en öl. Sen gick vi hem och vilade oss. Jag mest. Blev väckt av Pia som hade fixat middag. God sådan. Sen var vi en sväng på stan. Jag var så himla trött att jag trodde att jag skulle få halsfluss... men när jag vaknade i morse så kändes allt ok. Då skulle vi på marknad. Men mercan hade fått punka... Bengt gjorde sitt bästa för att hålla humöret uppe... (sist vi var här gick båda deras bilar sönder när vi kom, förlåt)... Istället parkerade jag mig på solterassen med min bra bok, tog ett dopp i poolen mm. Efter en stund frågade värdinnan om jag var hungrig. I väntan på mat serverades en kall. Nu har vi ätit ännu en god middag. Jag har diskat. Och ja... det kan inte bli så mycket bättre. Sol, lugnt och skönt.

Tiller alla ha det så bra. Jag går sakta men säkert ner i varv.

Ett litet meddelande från innehavarna av panget jag bor på: Det är inte så att denna servic alltid pågår.


Kommentarer:
Hälsningar från : ragata2

Bra med mat hos Pia hon har en hög servicenivå. O det man begär det får man

2006-06-04 @ 21:04:10
Hälsningar från : ragata 1

ja, kyckling i curry är verkligen en hjdare. men helena, sover du hela dagen? du skall vara serviceminded och berdd på friska äventyr, dvs marknader och sådant.

2006-06-04 @ 21:21:05
Hälsningar från : Me

Nej jag sover inte hela dagen. Jag solar och badar. Underbart! Servicenivån är på topp!! Har inte haft det bättre på länge!

2006-06-04 @ 22:07:40
Hälsningar från : Me

Nej jag sover verkligen inte hela dagen. Solar, badar och dricker dricka. Servicenivån på detta stället är på topp!!

2006-06-04 @ 22:08:44
Hälsningar från : den andra

aha, ja... jag antar att det beror på att vi inte fällde dasslocket som vi skulle. ständigt dessa måsten.

2006-06-04 @ 22:33:29

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits